| GeorgeAndrei123456 a întrebat:

detin un bmw e36 328i coupé motor m52 si vreau sa reconstruiesc motorul de la 0, intrebarea mea este ca sa reconstruiesc vanos, de unde pot gasi píesele necesare?
Si cum pot pune la punct motortul, adica distributia!
Multumesc

3 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Banuind ca esti un pasionat al acestui model "de colectie" sa-i zicem inseamna ca dispui si de banutii necesari reconditionarii, altfel cu banii pe care i-ai baga ti-ai cumpara un bmw mult mai nou ca an si ca dotari, dar trecand peste asta sigur nu esti fan e90, nu iti pot recomanda decat sa mergi la un service specializat pe tuning modele mai vechi, adica orice service care se respecta si prepara masini pentru competitii, raliuri etc
Daca ne spuneai si in ce judet esti sau unde ai fi dispus sa duci masina iti puteam poate recomanda un astfel de service.
Unii dintre cei mai buni din Brasov cred ca este serviceul lui Onofrei pilotul de raliuri, asta daca esti dispus sa o duci pe platforma pana acolo.
Oriunde ai duce-o la cat de multe masini sunt prin serviceurile actuale tot o lasi iarna asta acolo pana ti-o face!
Am zis asta cu distantele si paltforma pentru ca sunt foarte multi pasionati care merg si pana-n Ungaria de ex. ca sa-si modifice masinile.
despre acel vanos nu stiu nimic ce te-ar putea ajuta, dar sfatul meu alegi cateva serviceuri mai de doamne ajuta si ii intrebi care este mecanicul cel mai bun si daca fac lucrari de reconditionare de genul masinii tale, pentru ca nu ai vrea sa te duci la niste habarnisti si sa bagi o multime de bani apoi sa constati ca iei nu stiu sa-ti scoata axul cu came.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Adica nu ai facut distributii, si vrei sa faci direct motorul?
E risipa de piese ce vrei tu.
Plus ca mai departe de segmentare, cuzineti noi si reconditionare chiulasa, nu merita sa mergi.
Reconstruire de la 0 inseamna arbori noi (vibrochen, axe), cuzineti cota R0, biele si pistoane noi, honuit cilindri, supape noi, tacheti noi, distributie noua, pompe ulei si apa noi, etc.
Suna simplu, dar dai vreo 5000 de euro doar pe piese, plus ca iti trebuie niste scule de masurare si rectificare foarte scumpe. Nu e ceva ce te trezesti facand intr-o vacanta, inainte de bac.
Piesele pe original nu stiu daca le mai gasesti, si e mai indicata varianta aftermarket-tuning, ca sa poti scoate mai multa putere din motor pe viitor, daca ai chef.

| Panamax a răspuns:

Sa reconstruiesti de la zero.
Pentru inceput ai nevoie de niste lemn pentru modelarie si niste nisip de turnatorie ca sa
faci matritele.
Dupa ce torni blocul motor din fonta si chiuloasa din aluminu ai nevoie de cateva prelucrari mecanice de precizie.
Cand esti gata cu astea continuam discutia.