Iti faci stocuri de piese, si bagi masinile la pastrare.
Eu am Dacia 1300, si aceeasi problema, doar ca e mai veche. Avantajul e ca 80% din piese sunt aceleasi cu Dacia 1310, pentru care inca se fabrica piese de schimb, dar anumite repere au disparut de cel putin 10 ani din magazine (racord radiator scurt, bare nichelate, stopuri, chedere cu inima, ceasuri bord, etc). Din fericire, pentru Dacie, soferii de atunci (batraneii de acum), cumparau ce piese gaseau, pentru ca nu prea se gaseau, iar acum, fac curat pentru preturi bune.
In 2012 am inceput sa investesc serios in 1300, si am cumparat majoritatea pieselor de pe internet, de cei care dezmembrau cate una. Asa am luat capota fata cu ornament nichelat (nu prea se gasesc cleme de prindere, ornament nici atat), masca, aripi si multe altele.
Daca vrei sa circuli, fa-ti un stoc de consumabile in primul rand (pivoti, bucse, arcuri, bielete, kit ambreaj), si vezi daca ai piese uzate, cumpara-le acum, cat inca mai gasesti, ca dispar din magazine fara nici un avertisment.
20 de ani de acum mi se pare enorm, nu cred ca vei rezista fara sa-ti cumperi alta masina. Daca te referi la pastrat, atunci inteleg.
Daca productia s-a oprit acum 10 ani, atunci, teoretic, grupul General Motors e obligat sa fabrice piese de schimb pentru inca 10 ani.
Eu ma gndeam sa le fac pe comanda speciala la service.Adica daca nu se mai fabrica spre exemplu stopurile sa le fac pe cmanda speciala chiar daca costa mai mult.
Sa se fabrice special pentru tine, nu prea cred. Pe comanda mai scumpa poti aduce din alte tari, de exemplu Coreea. Acum depinde unde se termina piesele prima data: la noi, sau la ei?
Service-urile nu sunt mai speciale la procurarea pieselor, cu exceptia reprezentantelor. In rest, au simple magazine de piese, si colaboreaza cu distribuitori ca Autonet sau Unix, pe care ii gasesti peste tot.
Eu cred ca as putea.Masina a fost reparata la firma de unde am si cumparat-o acum 16 ani.Nimic din ce am pus pe masina nu era pe stoc.Totul a fost pe comanda.Patronul firmei m-a asigurat ca general motors are obligatia prin lege sa produca piesele timp de cel putin 10 ani si daca raman masinile incirculatie o sa fabric si dupa aceasta perioada de timp.nu vad de ce nu ar mai fabrica General motros piese si peste cati-va ani.
Adica e interesul lor sa ia un ban in plus.
Comanda in service inseamna aprovizionare din alt stoc. Nu da telefon inginerul din service, direct la o fabrica GM, si le spune "ba, imi trebuie stopuri la un Cielo, si vreo 3 bandouri, pui un baiat sa porneasca banda?"
In fabrici se produc loturi mari, in functie de cum se golesc stocurile.
Iar interesul GM sa opreasca productia de piese pentru Cielo, ar fi, ca e un model vechi si din ce in ce mai rar (peste 10 ani o sa fie la fel de rar ca Oltcit), iar cererea de piese pentru modele precum Astra H, J, Insignia, Aveo, va fi mult mai mare, iar presele si alte aparaturi necesare in procesul de fabricare, sunt ocupate aproape degeaba cu modelul de Cielo. Au nevoie de spatiu si ei, pentru a produce cat mai mult, ceea ce se cere/vinde. Asa e in toate fabricile, asa s-a intamplat si la Dacia, in cazul meu. Dupa ce a aparut gama Logan, uzina a oprit productia multor piese pentru modelele vechi, si a vandut presele (pentru tabla, de exemplu), firmei Tess Conex, care s-a angajat sa produca ea piese (de tot rahatul), in locul uzinei.
Eu conduc Dacia 1310 TLX din 1988, ultimul TLX configuratia mea s-a produs prin '92, si in magazine nu am mai gasit piese de tablarie pentru ea, originale, ci doar Conex. Teoretic trebuia sa produca pana in 2012, eu am masina din 2011 si nici atunci n-am vazut. Nici praguri, lonjeroane, poduri pedaliere, nu se gasesc, decat fabricate Tess Conex, si alea pe terminate.
Deci, productia de piese de Cielo va mai tine 10 ani, dupa care, vei mai gasi de pe stoc, cativa ani dupa incetarea productiei.
Ca o sa fie ca Oltcit putin probabil.Iti spun si de ce:olcit a fabricat 300.000 exemplare in timp ce Daewoo a fabricat peste 1 million.Seful reprezentantei unde am facut eu reparatia a spus ca intr-o tara saraca ca RO lumea o sa pastreze masinile astea mai vechi din lipsa banilor.Iar aia de kla Dacia stiu ca sunt nesimtiti.Si eu detin o Dacie 1310 cumparata noua de la Pitesti in 1995 si gasesc toate reperele dar Aftermarket dar acun nu o mai folosesc de cand am reparat cielo.Sunt nesimtiti din simplul motiv ca au vandut daciile alea vechi la preturi astronomice (in 95 cand a cumparat o tata nu am mai putut strange bani) efctiv masina a costat mult prea mult.Si dupa ce erau scumpe ne au lasat si fara piese.Dar la dacia e alta treaba.In 2004 au scos sicriul asta numit LOGAN ocazie cu care lumea a preferat sa vanda daciile vechi cererea pentru logan fiind foarte mare si din aceasta cauza nu au mai produs piese pentru daciile vechi dar totusi putea sa se gandeasca ca sunt oameni care de voie de nevoie trebuie sa conduca in continuare vechiturile.Nu vreau sa raman cu masina in curte doar pentru ca nu stiu care cutarescu nu mai vrea sa fabric piese de cielo.
Si ca cielo devine o masina rara nu se pune problema.Sunt putine in centrele remat si asta e ultimul an de RABLA.deci nu o sa mai dispara asa de repede
Iar programul asta rabla nu mai trebuie sustinut.E doar o teapa adusa romanilor.Adica cinev a muncit sa faca trabantul si unul fara carte il duce la tpit.Nu mise pare corect
Ultima procedura de la RABLA e mai corecta. Casezi masina abia dupa ce dai comanda de una noua. Nu se mai caseaza "in masa" toate vechiturile, nu se mai caseaza 3 harburi pentru o masina noua.
Cielo s-a produs in numar mare, dar s-au si 'spart' in numar mare. Ca orice masina noua ieftina, s-au folosit in numar foarte mare la taximetrie, foarte multe primarii si alte institutii publice s-au folosit de ele, distribuitori, inspectori pe santiere s.a.m.d.
Oltciturile intr-adevar, n-au avut nici cerere, nici 'utilitate', ca taxiuri nu se foloseau pentru ca aveau doar doua usi, consumul era mare, mecanica complicata si piesele putine. De asta ajung la remat, dupa 20 de ani de stat mai mult degeaba, majoritatea cu rulaj sub 100. 000km.
Eu insa nu prea vad Cielo la mine in oras. Aici tot romanasul, sare direct pe 'straineza' SH, si vad ca majoritatea le tavalesc pana le termina, le vand cuiva pe 2 lei sa o 'termine' te tot, si isi cumpara alta, la acelasi buget, cu acelasi comportament.
OLTCIT-ul nici nu era masina sigura (cine nu stie sa o stapaneasca se poate rasturna cu el) si plus de asta era marca pur frantuzeasca.Aici in Craiova sunt multe inca unde mai pui ca sunt si cateva magazine cu piese noi.Deci Daewoo nu se compara cu ce a fost pana acum. Daewoo a vandut multe masini dar din ele vorba ta s au mai spaqrt.Acest fenomen are loc de cand a fost scos acaretul asta ieftin numit logan. Tatal meu a cumparat una acum vreo 10 ani (noua) si am avut doar problem.La vremea aceea lumea era in disputa cielo vs logan.cielo insa a iesit mai bun. Loganul era extreme de urat la aspect piese ieftine (din cauza ca se defecteaza una doua). Gandeste-te ca masina era in garantie si deja era ruginita si pica totul de pe ea.Ca sa o vindem trebuia reparata noroc ca a fost in garantie si am reparat o la dealer dar tot a trebuit sa dam bani.Deci declinul lui cielo se datoreaza aparitiei pew piata a loganului si a samsarilor care aduc fel de fel de rahaturi pe care le pregatesc pentru vanzare.Asa ca cielo era o masina nu tocmai ieftina si institutiile publice aveau la vremea aia doar DACII 1310.Cielo avea guvernul o flota dar in rest nu stiu.
Deci eu deduc ca Loganul e devina atat pentru declinul Daewoo cat si pentru 1310.Macar daca era mai bun.
La mine in zona au aparut multe Cielo pe la primarii, atat in Municipii, cat si in comune. Acum cine stie, e posibil sa fie cele casate de la institutiile mai inalte.
Intr-adevar, Loganul e o caruta, mai ales la ce ati patit voi cu el. Si eu ma tot uitam daca merita un efort, sa cumparam unul, dar cand vedeam ca ajung cu configuratia la 10.000, imi bagam picioarele. Insa, am ajuns sa posed unul omorat de altii, si mi-a placut, ca masina SH. Motoarele sunt foarte fiabile. Ce e drept, insa, nu era rau daca scoteau si niste versiuni mai sportive (suspensie mai rigida, motoare 1.8 si 2.0 de la Megane...).
Logan totusi inlocuieste 1310, nu prea ai ce sa ii ceri mai mult.
In locul lui Cielo, mi se pare ca e acum Aveo, care nu e deloc o masina rea. Merg frecvent cu unul scurt, 1.4 16V 94cp, si imi place ideea. Mai exact, imi place motorul, fiabilitatea, nu imi place caroseria. Am avut ocazia sa conduc un sedan, la ala mi-a placut mult caroseria, era facelift (2009-2010), si statea bine pe sosea, insa era 'inzestrat' cu un 1.2 benzina care pe loc nu stiam daca e pornit, dar nici in viteza nu prea parea pornit. La fel ca Logan 1.2
Un Logan din ala am condus eu in interes de sevici.Era vai de el.Cand am ajuns acasa intreg am promis ca nu mai conduc asa ceva.Era instabil pe la 100 km/h.Am mers cu 60-70 km/h pe o distanta de 800 km. Daca depaseai 70 km/h incepea sa tremure.Adevarul ca apartinea firmei si nu stiu cat de intretinut era dar nici chiar asa..Cat despre AVEO mi se pare o masina buna.Frumoasa la caroserie cat si in interior.Am fost cu un taxi marca Chevrolet Aveo si mergea super.