Daca trepideaza cum spui ai miss fire la unu sau mai multi cilindri.Referitor la taicatu nu stiu ce martor spui tu,dar n-are a face apa cu bujiiile,ai vazut tu altceva.
Check engine cand apare trebuie sa scanezi masina,iti da un cod si ala iti spune eventualele probleme,care pot fi mai multe sau doara una.
De regula cand motorul nu merge rotund cum zic mecanicii,aia e pentru ca in ceva cilindri nu are loc arderea,atunci motorul devine dezechilibrat si trepideaza cum spui.
Deci problema electrica,de la bujii mergi pe fir verificand ce poti verifica de unu singur,dar cel mai rapid este sa scanezi,desi si scanerul iiti spune miss fire, posibile cauze :bujii, cablaj, bobina inductie, mai stiu eu ce module, etcsingura chestie ceti zice scanerul este in care cilindru sau cilindrii ai miss fire.
Iti spun sigur ca el a avut martorul cu apa aprins. Oricum, nu mai conteaza. A fost de vina bobina de inductie. Am schimbat si bujiile la ea. Merge bine acum. Aveam cylinder 4 missfire, si atat, singura eroare pe care a dat-o si pe tester, si din testul de pedale.
Ma gadeam sa nu fie sonda lamda, insa mie nu imi scotea fum negru. Din cate am inteles, cu sonda lamda sunt exact aceleasi simptome, insa in plus fata de ce am avut eu e ca scoate fum negru.
Oricum e ok.
nauzi la romeo iti crapa motoru se distruge,explodeaza . Sonda de care spui n-are a face cu motor trepidand,aia arata alte povesti,de catalizatoare etc.
Acum ca taicatu o fi avut si problema la apa aia a fost pura coincidenta.
Daca cunosti cum este construit un motor si cum functioneaza nu o sa mai spui ca de la apa avea miss fire,zic si eu acu ca romeo
Cu sonda aia computeru face amestecul de combustibil,aer benzina,sau aer motorina ce foloseste masina,sonda vede ce iese afara din motor, ma refer la gazele arese, vede mai exact cat oxigen mai se afla in gazele arse, asta daca miaduc eu bine aminte, iar calcuatorul masinii stie apoi cat aer sa bage, mai mult sau mai putin.Bine si pe baza acestei informatii primite de la sensorul ala.
De asemenea dupa catalizator ai alt sensor care citeste ce iese dupa catalizator,iar citirile intre cele doua sonde trebuie sa difere,ca de nu inseamna catalizator defect,nu mai catalizeaza nic
Apa circula prin blocul motor, raceste blocu motor si chiulasa, pentru ca aici au loc arderile.
Prin blocul motor si chiulasa sunt prelucrate galerii, pe acolo circula apa, in sistem inchis sau deschis si prin radiator.Apa este circulata de regula de o pompa de apa mecanica, uneori pot fi si 2 pompe una din ele fiind electrica.Mai exista un termostat care sa mentina tem motorului la o anumita temp si radiatorul afara cu ventilatoare.
Cam asta este in mare sistemul de racire al motorului,dupa cum observi nu se amesteca apa cu focu
Daca nu ai destula apa in sistem este sensor care iti indica asta. Daca apa este prea fierbinte din anumite considerente iti arata la fel,ori nu mai lucreaza termostatu ori ai aer in sistem chestii de genul asta si apa fierbe in motor cum zic oamenii,dar motoru nu trepideaza nicicum.
Daca tu chiar crezi ca un motor trepideaza pentru ca se aprinde nu stiu ce sensor la apa,explica,arata cum si de ce se intampla asta poti?
Ai avut miss fire la toti cilindri inseamna ca bobina era praf.Dar tu nu ai dat amanunte, sunt masini care au pe fiecare cilindru bobina, a ta se pare are doara una singura pentru toti cilindri, deci a crapat bobina ai ramas in drum asta e se mai intampla.
Am vazut ai spus ceva de test, trst de pedale cei ala? Intreb pentru mine e ceva nou, cei ala test de pedale?
Test de pedale. Pe Opelul din poza mea de profil am "optiunea" asta, gen daca tin apasate frana cu acceleratia cu cheile in contact (invarti de cheie pana cand ti se aprinde bordul, dar nu pornesti masina), acolo unde iti scrie km masinii, apar codurile de eroare pe care le are masina. Daca masina e ok, apare 0000000. La mine a aparut i030401, si asta daca cauti pe google, inseamna cilindrul 4 missfire. Exact aceeasi eroare i-a dat si pe tester omului.
"Ai avut miss fire la toti cilindri inseamna ca bobina era praf.Dar tu nu ai dat amanunte, sunt masini care au pe fiecare cilindru bobina, a ta se pare are doara una singura pentru toti cilindri, deci a crapat bobina"
-Dupa ce scoteam bobina si fiecare bujie afara, prima bujie era uda. Restul erau uscate. Masina a mers, deci a mers doar in 3 bujii. Altfel, nu cred ca ar mai fi pornit deloc.
Si chestia cu apa, stiu ca nu are treaba. Ziceam doar, ca lui taicamiu ii s-a aprins becul de la apa, doar ca el avea problema cu o fisa care nu mai facea contact. Stiu ca nu are legatura una cu alta, dar asa i-a aratat lui.
Dacă ai această bănuială de ce ai plecat cu mașina? Trebuia să p verifici!
Martorul motor aprins poate însemna orice, inclusiv o distrugere iminentă a motorului.
Asta e viața!
Ai aberat aici mai mult decât se putea face. Am spus clar ce am avut. Tu descrii un scenariu sf de accident. Am văzut deja ce are. Trebuie schimbată bobina de inducție. Am cod de eroare 030401 cu bujii schimbate noi nouțe. Nu mai dați răspunsuri de-astea sf, pentru că oricum știam că nu e grav deloc. Doar voiam să mă asigur pe cineva care a mai avut asemănător așa ceva, nu vorbe de mecanic cârpit?
Bă țâcă, când o să cunoști mecanică pe sfert cât cunosc eu, mai vorbim!
Doi, dacă te dai gongoi că știi ce are, de ce mai pui întrebări idioate?
Trei, îți urez succes să îți crape motorul dacă crezi că fac scenariu SF!
David24876 întreabă:
led889 întreabă: