Nu stiu daca e o problema sau nu, lumea o da cu fumul in sus la diesel cand e o problema dar uita saracii ca in sarcina o masina diesel si noua euro 6d temp mai da fum.
Unde mai punem daca cumpar o masina noua si ii fac chiptuning la acceleratie va da nori de fum.
Deci fumul pe langa faptul ca indica uneori probleme, alteori e ceva firesc la diesel.
eu fara DPF sau fara catalizator, ca sunt multi care circula cu catalizator anulat, v-as lua certificatul si retine masina.
In Germania si alte tari cu lege adevarata nu gluma din romanika, daca te prinde asa ai pus-o. De ce nimeni nu anuleaza acolo DPF-uri? de prosti?
Posibil sa nu aibe nicio problema masina ta, daca nu da non stop fum ci doar la acceleratii si pentru scurta perioada de timp, eu zic ca e ceva firesc, dar nu-s cunoscator asa ca nu te lua dupa mine.
Nu prea ai informatii corecte.
1. Turbina dereglata face motorul sa dea fum negru. Turbina cu joc la ax, ori cu semeringuri defecte, duce la consum de ulei si fum alb sau albastrui.
2. Fumul albastru poate fi de motorina (injectoare sau compresie) sau ulei. Cand e de motorina, miroase a motorina foarte sesizabil. In cazul ala pot fi injectoarele defecte, distributia prost pusa, axul cu came uzat sau probleme ce tin de compresie - pistoane fisurate, segmenti cocsati ori supape arse/sparte.
3. Fumul de consum de ulei este sesizabil la pornire si relanti, iar la accelerare dispare.
Da, masina este un cazan, fiind probabil cu motor PD, cea mai proasta tehnologie de dupa 2000. Daca era CR, era mult mai simplu de pus un diagnostic, dar la PD e aproape imposibil, trebuie sa mergi dupa ureche.
Scoate joja si miroase-o, daca vezi ca miroase tare a motorina, probabil e fum de injectie proasta sau compresie scazuta. Masoara o compresie, iar daca iese ok, scoate injectoarele, masoara "ciocurile" de la axul cu came si eventual schimba axul si reconditioneaza injectoarele, ca sunt consumabile la PD.
Legat de anularea proasta a DPF-ului, da, se poate sa fie facut softul prost, si sa inceapa regenerari, de acolo si fumul. Apeleaza la un cunoscator VAG, care sa faca o constatare cu VCDS si sa-ti spuna din experienta lui, daca e facut ok softul, si pe unde ar fi problema.
Consumul de ulei nu stiu ce sa zic, am avut o mașină care consuma ulei si fumul albastru apărea in sarcină. Documentează-te mai bine ca fumul albastru e de la consumul de ulei nu de la motorina si mie nu imi consuma gram de ulei. Injectoare noi băiatu, nu cred ca asta e problema... Si înainte sa vb ca o mașină e cazan fără sa stiti problema si ce are sub capota abtinetiva de la altfel de vorbe, US ca nu cred ca tu ai vreo masina de lux.
Tu cauti pe cineva sa-ti spuna ca e normal si ca VW nu e o tigaie pentru prosti. Sorry, nu sunt omul potrivit pentru asta.
Nu ma trimite sa ma documentez, ca lucrez de mult la tigai ca a ta. Ti-am explicat frumos, din postura de mecanic, ti-am scris pe larg, iar tu vii cu figuri. Meriti fumul ala.
Banuiesc ca ai si dat mai mult de 1000e pe rapandura aia, de aici si frustrarea pe care o afisezi.
O sa fie frumos cand vei da de RAR, ca alora nu prea le plac tigaile care fumega aiurea.
Fumul îl scoate din cauza ca nu mai are filtru de particule (DPF), dar este posibil sa se amestece motorina cu uleiul d aia e ca apa, cand ai schimbat uleiul mirosea a motorina?
Nu stiu ca mecanicul nu mi-a zis nimic ca avea uleiul miros de motorina dar acum uleiul nu are nici o problema, adică nu e apa sa chestii de genul, uleiul in momentul asta e la nivel cu proprietăți bune