Pai bugetul in primul rand, nevoile tale, de exemplu daca stai la tara sigur vei vrea ceva off-road, apoi specificatiile tehnice adica cilindree, putere, motorizare, consum etc. Apoi trebuie sa vezi de la cine o cumperi, sa nu fie furata sau avariata, de obicei cand vezi un anunt cu numere blurate sau cu titlu "full de full" ar trebui sa le eviti deoarece sunt vandute de samsari care de obicei vand rable. Ca sa verifici o masina daca a avut un accident de obicei te uiti sub capota la motor la linia caroseriei, daca e sifonata sau indoita. Sa nu uiti de anul fabricatiei si numarul de kilometri la bord. Te-as sfatui sa nu cumperi masini cu volan pe dreapta. Sper ca iti e de folos .
Cel mai mult conteaza sa consume putin si sa ai spatiu in ea suficient. Restu e fita.
Sunt mai multe criterii de care trebuie sa tii cont:
- daca o vrei sa fie noua sau sh;(daca o vrei noua te orientezi in functie de banii pe care ii ai, dar cu siguranta la banii platiti pe o masina noua iti ceva sh mult mai buna cu mult mai multe dotari, in fond dupa 1-2 ani si masina noua va fi sh dar nu va avea dotarile repesctive pe care le are cea sh, fiindca sunt scumpe).
- diesel sau benzina (din punctul meu de vedere as alege masina pe diesel, este mult mai fiabila, mai economica si puterea mai mare. senzatia data de condusul unei masini diesel este mult mai placuta decat una pe benzina. demarajul este unul foarte bun datorita turbinei motorului.);
Si motoarele pe benzina au turbina...
Daca zici ca senzatia condusului unei masini Diesel este mult mai placuta inseamna ca n-ai iesit cu masina din oras niciodata. La aceeasi cilindree benzinarul are putere mult mai mare ca un diesel (pana si cel aspirat) tu te referi la cuplu care este zvacnirea de moment (si care la Diesel se manifesta pe reprize scurte)
Motorul Diesel este bun de pus la cos dupa 300.000 km (deci nu stiu unde reaq il vezi mai fiabil). Motorul Diesel este mult mai zgomotos si motoarele Diesel peste 1.5 fac ca niste adevarate tractoare. Degeaba ai tu cabina izolata fonic daca in trafic zice lumea ca te plimbi cu tractorul :))
Singurul punct forte este intr-adevar consumul.
http://www.e-automobile.ro/categorie-dinamica/6-cuplu-putere-motor.html
Mai miezule, cred ca nu sti ce vorbesti.
Am peste 300 de mii de kilometrii condusi cu masini atat diesel cat si benzina, am un golf 4 de 450 de mii de kilometrii / diesel fara nici macar o reparatie la motor, si merge ca atunci cand l-am luat din Germania in anul 2007.
Motoarele cu benzina si turbina, sunt foarte putine, pe piata, deci nu putem vorbi de o comparatie intre cele doua motoare.
Cei de la BMW (Bavaria Motor World) au dezvoltat motorul de 2 litri diesel, mult peste cel de 2 litri benzina (Fiabilitate, Consum, Performante etc.) oare de ce nu asculta BMW-ul de un miez ca tine?!
Eu la intrecerile de masini, n-am vazut niciun Diesel Nu esti singurul care are sute de mii de km in spate asa ca nu ma impresioneaza chestia asta. Am vazut soferi care au trecut lejer de jumatate de milion de kilometrii si pe care daca-i vezi cum conduc te apuca boala... N-ai condus in viata ta un motor adevarat pe benzina daca afirmi ce-ai afirmat tu. Si nu, nu sunt putine pe piata masinile turbo benzina. Pana si noul logan are motor tce si se vinde cu palaria-n mana. S-a terminat cu epoca Diesel la masini odata cu descoperirea tehnologiei turbo-benzina.
Normal ca Diesel nu va disparea (de pe camioane, vapoare, locomotive). Americanii si japonezii nici macar nu fac motoare Diesel la turisme (decat pentru export). Niste prosti americanii si japonezii astia.
Si eu ma referam la F1 nu raliuri de amatori...
P.S: habar n-am ce inseamna ''esti miez'' daca vrei sa mi te adresezi fa-o civilizat si in LIMBA ROMANA. Altfel, o sa pari ca un pusti de 15 ani facand cocalareala in spatele blocului
Dupa cum vorbesti, ai 300.000 km la fel cum am eu BMW seria 5. Nu te mai lauda cu ''performantele'' lu taticu
Esti o pla in beci, omul nu voia sa isi ia o masina de F1 dar daca tu asa raspunsuri dai oamenilor de aici, ce sa mai zic. Oare daca voia sa isi ia masina de F1 mai intreba pe TPU. nu vezi ce minte de gaina ai, omul ti-a cerut un sfat in achizitia unei masini noi sau sh cu un anumit buget, dar tu nici nu ai permis si vorbesti de masini de F1, uite ca si in competitiile cu motor sunt motoare diesel care castiga de ceva ai detasat. Nu te mai obosi sa imi dai replica ca nu meriti bagat in seama, nu stiu ce sfaturi dai tu celor din jurul tau sau nu stiu cum te suporta ei
Daca citesti cu atentie ai sa observi ca a primit un sfat de la mine in legatura cu situatia sus mentionata. Si mai usor cu jargourile ca nu suntem ''in za ghetto'' (poate tu de acolo te tragi, dar eu nu). Avand in vedere ca nu ai cei 7 ani de acasa si nu esti in stare sa porti o conversatie civilizata asta este ultimul meu reply.
PRETUL-primul criteriu
ANUL FABRICATIEI-2
CONSUMUL-3
NORMA DE POLUARE-4
INSCRISUL(daca e inmatriculata pe ro)
PSaca o masina e mai scumpa decat alta si e diferenta de toate astea nu te uita la o suma de bani daca merita