MINCIUNI! Am un Golf Variant din 2004, care a primit pana acum totul exact ca in cartea tehnica. Merge de rupe, fara figuri. Are 422.00 km rulati, dar trage frumos, fara "surprize".
Nu te lua dupa toti hotii! Orice vanzator vrea sa-si vanda marfa pe prosteala clientului. Ai grija de masina ta, asa cum scrie cartea tehnica! Drumuri bune.
Eu am Peugeot de la 22. 000km si toate schimburile de ulei si filtre, etc le fac la Peugeot Austria. Acum am venit in vacanta in RO si stiam foarte bine ca am pus bidonul de ulei in portbagaj dar nu a fost asa si a trebuit sa cumpar de aici.
L-am schimbat acasa pe rampa. Dar e incredibil cum niste vanzatori se cred mecanici exceptionali aici in RO.
Multumesc frumos pentru raspuns si sarbatori fericite!
Eu am Peugeot de la 22. 000km si toate schimburile de ulei si filtre, etc le fac la Peugeot Austria. Acum am venit in vacanta in RO si stiam foarte bine ca am pus bidonul de ulei in portbagaj dar nu a fost asa straight face si a trebuit sa cumpar de aici.
L-am schimbat acasa pe rampa. Dar e incredibil cum niste vanzatori se cred mecanici exceptionali aici in RO.
Multumesc frumos pentru raspuns si sarbatori fericite!
Tipurile de ulei folosite sunt cele mentionate in manualul masinii, nu ce zice Gigel de la magazinul de piese auto.
Pe scurt cifra mica din fata W e ulei mai bun, cifra mare la sfarsit este ulei mai bun.Ce ai spus tu este mai bun decat ce tiau recomandat aia. Poate aia is vinzatori, aia nu stiu ce vand, asta te asigur, aia nu-s specialisti in uleiuri is vinzatori.Tu daca vrei sa stii mai bine c e sa folosesti consulti fabricantu masinii. 10W, 5W si etc arata cum se comporta ce viscozitate si circulatie are uleiul la temp scazute iarna (Winter)Deci cu cit cifra mai mica cu atit uleiul are o viscozitate si circulatie mai buna iarna.Cifra de la urma arata ce viscozitate si circulatie are uleiul vara de ex la 100 de grade.Cu cit cifra mai mare cu atit viscozitatea si ungerea e mai buna.Acum de ce o fi zis aia cai mai bun ulei mai slab nu stiu. Fabricantii de mamsini aia recomanda 5W-40 si daca nu gasesti 40 sa folosesti 30.30 la urma merge pentru ca tem vara sunt ok ca urmare merge.Dar iarna este bine ca pornirea sa se faca cu ungere nu in uscat asa se prelungeste viata motorului, se evita plecare uscata.Ce tiau zis ei are o viscozitate si circulatie slaba, deci ungere mai greoaie.Treb sa ii intrebi pe ei sa dea o explicatie macar sa auzi ce spun, daca au ide macar ce is numerele astea.
E valabil pentru motoarele uzate si care consuma ulei ceva mai mult, nu e relevant bordul. Sunt motoare care au 280 de mii si nu consuma exagerat. Ce e peste 10w40 e mai putin recomandat la temp scazute de iarna.
Grafic de la jumate in jos -
https://www.youtube.com/watch?v=ZDbv4zCZ_DM
Eu am 280.000 km si am pus 5W30 Liqui Moly si nu papa intre schimburi (15.000)mai mult de 0.5 l.
Bate campii tanti de la magazin.