| Aztecul a întrebat:

Explicati-mi si mie ce inseamna tdi, fsi, tsi, tfsi, cdti, tdci, mpi, jtd.

Răspuns Câştigător
| NightLovell a răspuns:

TDI = Turbo Diesel Injection

FSI-fuel stratified injection

TSI-turbocharged stratified injection

TFSI si TSI - tot pe benzina, au si ele injectie directa dar sunt suparaalimentate.

CDTI - Clean Diesel Technologies

TDCi - Turbo Diesel Common Rail Injection

MPI- Multi Point Injection

JTD -Jet Turbo Diesel

5 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Le gasesti pe internet, unele au supraalimentare, altele turbo si se gasesc si cu turbina normala.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Tipul de motor al fiecărei mașini. Exemplu, tdi = turbo diesel injecție.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Sunt tipuri de motoare in functie de constructor unele pe motorina, altele pe benzina.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Majoritatea sunt marci inregistrate, care reprezinta tehnologia motoarelor. De exemplu:
TDI - turbocharged direct injection - marca inregistrata de grupul VAG, e emblema motoarelor diesel cu injectie directa (fie ele cu pompa rotativ-distributiva, pompe duse sau rampa comuna), regasite pe VW, Skoda, Audi si Seat.
TDDI - turbocharged diesel direct injection - marca detinuta de Ford, motoarele cu emblema asta sunt dieseluri turbo, cu injectie directa si pompa rotativa de injectie-distributie.
TDCI - turbocharged diesel common-rail injection - marca detinuta de Ford, pentru motoarele din generatia actuala (incepand din 2001), care au injectia dirijata electronica, alimentata printr-o rampa comuna.
CDTI e marca detinuta de Opel, e aceeasi tehnologie ca la TDCI, dar au aranjat literele altfel.
JTD e marca inregistrata Fiat/Alfa Romeo, si e acelasi lucru ca si TDI: se refera la motoarele turbodiesel, cu mai multe variante de injectie.
mpi se gaseste la mai multi producatori, cred ca inseamna "multipunct injection", si insoteste motoarele pe benzina dotate cu cate un injector pentru fiecare cilindru, iar injectia este de regula indirecta, adica amestecul este bagat inainte de supapa de admisie, nu direct in camera de ardere; motoarele cu injectie directa au injectorul bagat in camera de ardere.

| relian a răspuns:

Depinde de fabricant,fiecare noteaza cum ii vine.
De exemplu TDI =turbo direct injection pentru unele masini. Unia spun ca ar insemna -turbo diesel injection-eu zic ca bat campii,aceste prscurtari le gsesti pe msinile pe benzina, atunci de unde diesel? Cand e diesel nu mai are i ala, nu exista motoare diesel fara injector, este aiurea sa pui i ala la sf.

In general aceste prescurtari se pun pe masinile pe benzina si arata cum este alimentarea, cum se face alimentarea in interiorul cilindrului.
Ce inseamna TDI, sau GDI?
Una arata ca are turbo acel T, cealanata arata Gasoline direct injection.Deci ambele sunt cu alimentarea la fel, doara ca una are turbo si in loc sa-i zica TGDI iau zis TDI nu au mai pus G.

Iin general cele mai multe scurtaturi de genu asta le intalnim la motoarele pe benzina.Ele de regula sunt doara cateva, dar producatorii, punind turbo, supercharge si alte rahaturi mai adauga cate o litera si iese ciorbalaughing, deci sa stii exact ce inseamna trebuie sa mergi la producator si sa citesti la ala de ce i-a zis TDI si nu i-a zis TGDI.
Acum te pot lamuri de fapt ce sunt aceste prescurtari, dar trebuie sa scriu nitel mai mult.

Cum am spus sunt 4 sisteme de alimentare mari si late, acestea sunt:
1-TBI - Throttle Body Injection
2-MPFI - Multi Point Fuel Injection
3-SFI -Sequential Fuel Injection
4-GDI -Gasoline Direct Injection

Daca vrei sa le explic ia ceva timp.

1-TBI este sistemul vechi ala cu clapeta de acceleratia, dupa cel cu carburator. Dupa carburator fabricantii sau gandit la metode mai eficiente si au scos asta cu clapeta doara iar in loc de ce avea carburatoru inauntru au scos tot si au montat de afara spre interior 2 injectoare.
Aceste injectoare pulverizau ambele tot timpul benzina in clapeta de acceleratie.
Fbricantii nu au fost multumiti, voiau si mai multa precizie a combustibilulul, deci putere mai mare si economie.Asa au scos nr

2-MPFI -la acest sistem a pus mai multe injectoare, de regula cati cilindri erau atatea injectaore, dar toate injectoarele erau bagate in admisie, in galeria de admisie.Acestia pulverizau toti odata, sau in grupuri benzina in galeria de admisie, unde se amemsteca cu aerul, dupa care intrau pe la supape in cilindri.Sistemul era mai bun ca cel anterioare dar avea dezavantajul ca benzina putea condensa pe galerie, asa ca nu toata benzina pulverizata ajungea in cilindri.A trebuit sa aduca ceva modificari, un element care sa incalzeasca galeria, astfel ca benzina pulverizata f fin sa nu mai condenseze.
Nu au fost multumiti nici de sistemu asta laughing asa sa ajns la nr

3- SFI- care de fapt a facut trecerea masinilor pe calculator, sa introdus acum la masini computerul de bord.In acest caz deasupra fiecaruei supape dar tot in galeria de admisie se afla cate un injector, asa cum au unele masini si acum, sau multe din ele.Ei acum la sistemul asta nu se mai pulverizeaza benzina tot timpul, sa introdus computeru de bord care baga benzina diferit pentru fiecare injector in parte atunci cand valva se deschide.Acest sistem ia multumit destul timp, benzina era pulverizata doara atuci cand se deschidea supapa de admisie, calculatoru prin injector pulveriza benzina care cu aerul venind de la galerie ajungea in cilindru.
Acest sistem nu este cel mai bun, dar este inca folosit pe scara larga.Benzina pulverizata de injector nu ajunge toata in cilindru, dar aproape, deci si puterea nu-i asa de mare si nici consumul. Fabricantii tot nemultumiti laughing asa sa ajuns la nr

4-GDI sau DIG- care inseamna acelasi lucru.gasoline direct injection.In acest sistem injectorul a fost in sfarsit bagat direct in cilindru ca si la motoarele diesel.
Sincer, eu personal nu stiu de ce le-a luat atat de mult timp so faca.De la introducerea computerului de bord, lucru asta a fost posibil, dar se pare ca au trebuie sa faca ceva modificari.Asa s-a nascut direct injection,in care injectorul este plasat direct in cilindru cat mai aproape de bujie,toata benzina pulverizata este in cilindru,deci puterea este mai mare si consumul mai redus.
Au bagat apoi si turbo care face ca toata sau cat mai multa din benzina aia sa fie arsa,deci si mai multa putere,iar consumul logic scade odata cu cresterea puterii.

Acum fiecare mai baga cate o litera cai T ca e mai stiu eu ce S,unia spuns la S=Stratified altii zic Sequential si asa mai departe,asa ca pe poiata sunt tot felul de prescurtari, dar de fapt aceastea arata daca masina are Turbo, arata daca este Direct injection, sau S injection, ori unia le denumesc ei ca asa vor ei altfel.

LA motoarele diesel niciodata nu o sa vezi DI, care pentru unia ar insemna Diesel Injection.Pai ba frate diesel nu exista fara injection, nu se poate, de la inceput nu s-a folosit termenul asta pe nici o masina, se stia automat ca diesel are injectoare.

Cam asta este explicatia, deci alea arata cateva chestii dar principalu in aceste tsi, fsi etc arata cum este alimentarea.Pe lanaga au introdus alte rahaturi.

Majoritatea oamenilor habar n-au ces astea, ei se uita pe net aaa da Fuel Stratified Injection, dar cei aia, cum functioneaza acel motor nu au idee.Cred ca 99% nu stiu daca ii intrebi, dar de altfel se dau mari raniti cunoscatori de masini laughing. Daca ai ceva intrebari din ce s tiu iti pot spune.