| Ciprian_Jurchela_1986 a întrebat:

Imi plac foarte mult masinile Audi A6 model 2004-2005! Problema e ca un motor de 2.5 l - 3.0 l te ajunge la inscris undeva la 3000-4000 de euro! Intrebarea mea este, un motor de 2.0 l 140 CP nu i-ar ajunge? Ea are undeva la 1500 kg! E prea mic motorul? Multumesc!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

2.0 TDI 140 CP e unul dintre cele mai dezastruase motoare de la Volkswagen (el a umplut balanta cu esecuri). In specificatii se lauda ca are 140 CP, in realitate se misca mai jalnic decat batranul 1.9 TDI de 90CP. Consuma ulei cu galeata si vei avea parte de niste defectiuni datorate materialelor de proasta calitate, ca in epoca Daciilor ceausiste.
2.5 TDI a avut un prieten, exact pe A6 cum vrei tu. E mecanic/vopsitor auto si combina masini. Masina aia a vandut-o de cel putin 3 ori; apareau defectiuni la motor si o cumpara inapoi pe pret de nimic, o facea (am inteles ca se f**ea ceva de la distributie, cu manopera foarte scumpa), apoi o vindea din nou. Timp de 2 ani a avut-o intermitent, pana a vandut-o mai departe, probabil.
Eu zic sa-ti iei masina cu adevarat premium, adica Mercedes, sau daca nu-ti permiti si inca ai incredere in VAG (personal ma pis pe el, si am ceva experienta in mecanica/tinichigerie/cascat gura de mic in service-uri), iti recomand un Passat 1. 9TDI. Mai mult de aspect, ca la condus e fix pla, e cat o balena si "sta pe drum" ca o berlina low cost, plus ca tot ce inseamna tehnologie sofisticata la VAG = probleme. In Passat b6 ramai cu frana de mana blocata macar o data la 2 ani, pe cand intr-un Renault Megane ai pornire pe chip+buton (care lucreaza cu computer) si n-am vazut nici macar una sa faca probleme, pe cand Passat-uri cu motorase de frana de mana sau computere arse vezi la ordinea zilei.

| Ciprian_Jurchela_1986 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ok! Eu sunt fan Audi! Socrul meu are un audi 1.9 131cp 6 trepte! De 7 ani de cand il are nu a avut nici un fel de problema cu el! A schimbat doar consumabilele! Imi place cum arata, dar nu prea mai gasesti de vanzare modelul asta si in plus de asta sunt si scumpe! Si de asta ma gandeam la un A6. E doar un vis de al meu sa am A6 cu motor 3.0 tdi quatrro! Taxa auto pentru motor de 3.0 e colosala! In conditiile astea, un A4 cu motor de 2.0 tdi 140cp e aceiasi magarie? Multumesc!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Ciprian_Jurchela_1986):

Eu n-am sesizat diferente prea mari la condus intre 1.9 TDI si 2.0 TDI. Sunt de parere ca unde e pus 2.0 TDI s-ar descurca la fel de bine 1.9 TDI, care e mult mai fiabil, si nu consuma ulei.
Problema e ca nu cred ca au pus pe A6 motorul 1.9...
Nu stiu, eu cel putin m-as feri de motorizarea 2.0 TDI. Sincer, mai bine un motor pe benzina + instalatie GPL secventiala.
Poate 3.0 TDI sunt motoare bune, nu stiu. Intereseaza-te de ele, si la urma urmei cred ca e ok daca iti aduci una si o inmatriculezi in Bulgaria.
Daca nu, as zice sa cobori putin standardele, sa-ti iei A4, pe care gasesti motorizarile 1.9 TDI.

| ȘefuLaValută a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Mereu lauzi pocnitoarea Renault si te iei de VAG.Am avut Megane si nu era asa grozav, am avut 2.0 TDI 140 Cp si se misca mult mai bine decat 1.9 si nici nu sunt probleme desi masina are 208.000 km dintre care 115.00 in Ro.Cel mai slab mecanic esti.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ȘefuLaValută):

La aia 14 ani ai tai, ai putea sa fii putin mai cunoscator, daca tot vorbesti de masini, sa nu bagi aiureli.
Stiu ca te simti jignit, ca iti spulber visele umede cu VAG, dar si eu am fost ca tine, spargeam seminte in fata blocului si admiram 'volzvaganele', ma gandeam ca un Golf e tot ce-si poate dori un tanar. Dupa ce am avut ocazia sa conduc cateva, am realizat ce prastie sunt, fata de alte masini mai putin apreciate de taranii ca tine, care stiu doar de 'folcsvagin' si haudi.
Pe de alta parte nu ma feresc sa recunosc meritele grupului VAG pentru cateva masini legendare, cum ar fi Beetle, Transporter, Golf 2 1.6D/TD, Golf 4 1.9 TDI.
Ce nu intelegeti voi este ca acum toti producatorii lucreaza la aceleasi standarde, la toate apar probleme, iar dintre toate, grupul VAG a scazut cel mai mult in fiabilitate, si nici nu a mai scos nimic diferit.
Iar daca tot am laudat 1.9 TDI; sa nu crezi ca e cel mai bun motor diesel al anilor 2000, Ford avea 1.8 TDDI si TDCI la fel de performant si de fiabil ca si Volkswagen, iar caroseriile Ford sunt mult mai performante si mai legate, singurele puncte negative de la Focus fata de Golf fiind protectia anticoroziva scazuta si aspectul mai ciudat.
Acum insa suntem in 2014, iar piata automobilelor second nu mai inseamna motoare diesel cu injectie clasica, de multi ani se foloseste injectia CR, folosita prima data de francezi, care in prezent fac motoare mult mai bune fata de nemti, acompaniate de caroserii inteligente (usoare si sigure), pline de tehnologie computerizata fiabila, fata de grupul VAG, la care deja masinile de dupa 2000 au probleme GRAVE la instalatia electrica, iar componentele de schimb sunt foarte scumpe si la fel de proaste.
Cat despre ultima afirmatie aruncata fara cap: nici macar nu sunt de meserie mecanic, iar asta n-are nici o legatura, eu mi-am spus parerea din postura soferului. Un mecanic adevarat nu are nici o legatura cu fiabilitatea sau performantele unei masini. Atat Dacia din 1970, cat si hAudi din 2014 se bazeaza pe aproximativ aceleasi principii mecanice, cu exceptia sistemelor de alimentare.

| ȘefuLaValută a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Cati ani ai ma? Cate masini ai avut? Ultima afirmatie e cretina.Sa mor de nu imi vine sa desfac piesa cu piesa un Audi sau VW si sa va arat ca nu e 80% la fel iar la sfarsit sa le mancati.HDI chiar e un motor mai bun decat cel de la VW, am condus unul si mi-a placut.Intr-adevar VAG nu mai e ce a fost odata insa tot ramane un grup bun care merita laude si critici.Dar daca vrei o dezbatere spune si iti demonstrez ca Audi chiar e la alt nivel fata de VW. Aproximativ orice model si cu aproximativ orice motorizare.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ȘefuLaValută):

Du-te si desfa-le, macar n-ai sa dai cu batul in balta o vreme pe aici laughing
Audi e la alt nivel fata de Volkswagen pentru ca au alte caroserii. La VW pana si Passat-ul trancane a tabla ieftina cand inchizi o portiera, la Audi chiar si cele vechi de clasa mica (A2, A3) sunt foarte legate.
Dar motoarele, suspensiile si poate si restul mecanicii sunt tot una cu Volkswagen.
Eu nu vreau o dezbatere, ca nu castig nimic exprimandu-mi opinia, iar ceea ce spun este strict parerea mea, formata dupa cazuri reale, nu pe internet, si nu o sa mi-o schimb, de dragul unei marci ca oricare alta.
Varsta nu e relevanta, dar te asigur ca am trecut majoratul in orice stat, iar ca masini am avut destule, in ciuda varstei.

| ȘefuLaValută a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Insa eu am lucrat cu masini pe Germania si Anglia si motoarele difera putin sau destul de mult, in special cele mari care le mai imparte si cu Porsche&Company.La 4.2 TDI 3.0 TDI/TFSI se vede ca e un motor premium nu ca 1.4 TFSI.Suspensiile sunt de regula mai bune la Audi iar mecanica se aseamana mai mult sau putin in functie de model.Dar atat timp cat simti masina ca e premium dpdv nu mau conteaza ca are o bujie sau pompa servo de la VW. Oricum nu are mare relevanta in conditiile in care producatorii comanda multe piese de la fabrici mai mult sau mai putin bune

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ȘefuLaValută):

Eu am mers cu prea multe Mercedes-uri (am si avut o vechitura), ca sa mai numesc Audi o masina premium.
Cu motoare atat de mari n-am prea avut treaba, oricum fac mecanica doar la nivel de intretinere, rareori ne apucam de desfacut motoare acolo unde mai lucrez.
Cat am lucrat tinichigerie intr-un service mare, am observat ca 80% din clienteala era din gama VAG. Normal, nu vedeam mare lucru la ele ca lucram doar defecte optice sau accidentari, dar tot in hala noastra bagau si masinile care aveau probleme electrice, ca sa nu tina blocata hala de la diagnoza.
Nu-ti spun, ce c*cat de instalatie au VAG-urile, in special Touareg-urile, ca se defecta cate un accesoriu important, cum ar fi stergatoarele, si puteai sa-i dai foc, ca nu reuseau sa-i dea de capat, cu tot cu diagnoza si piese noi noute.
La un Opel Astra din 2005 versiunea de mijloc iti spune computerul de bord si cand ai un bec ars la numar sau plafoniera si cand trebuie sa-i mai dai o talpa sa n-o infunzi, la Touareg cu asa o problema nu aparea nici o eroare macar pe diagnoza.
Si exemplul cu Passat nu mai are rost sa-l repet, nu putini au patit sa ramana cu frana de mana blocata, ca desteptii pentru un buton si 2 motorase au pus un COMPUTER SEPARAT care sa actioneze frana de mana.
Mai pun si faptul ca am pretentii de sportivitate de la masini si stau intr-o zona de multe, chiar n-am de ce sa apreciez 'folcsvagan', in afara de 1.9 TDI nu gasesc altceva la el.

| ȘefuLaValută a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Touareg prima generatie: UN ESEC.Consum imens, probleme multe, zgomotos.Ai dreptate si la frana de mana desi cunosc pe cineva cu passat din 2007 fara mari probleme.Am condus 6-7 Mercedesuri si la inca 2 le-am dus dintr-un loc in altul deci nu mai mult de 7-8 km.GUSTURILE sunt subiective insa chiar nu te cred cand zici ca Audi nu e premium.Nu stiu ce ai condus tu insa A8 4.2 TDI din 2011 e genial.Si nici celelate modele nu sunt rele.Dar depinde, poate tu vrei confort mai mult ti-am spus ca e subiectiva treaba.Insa yn lucru e cla: Audi are sanse egale sa concureze cu Benz, fiecare cu avantajele lui.Fiecare cu ce ii place

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ȘefuLaValută):

Fiecare are avantajele sale, dar nu cred ca un A6 cu motor in jur de 3.0 poate egala un E320.
Mercedesul e Mercedes, indiferent ca-i din '90 sau 2014.
Nici macar BMW, care e o adevarata masina premium, nu una facuta din piese regasite pe low-cost-uri, nu poate egala Mercedesul, nici macar la sportivitate, pentru ca BMW care sa stea pe curbe nu exista, decat cele cu nspe mii de sisteme de siguranta care mai mult iti taie gazul, pe cand Mercedes are sistemele de tractiune si directie gandite.
Ce recunosc, este ca un Mercedes sub 2.0 (accesibil pentru un roman cu castiguri medii) e praf, pe cand un Audi sub 2.0 e mai mult decat suficient ca motorizare.
La Mercedes trebuie macar un 2.5, indiferent de model, ca sa se miste cu talent.

| ȘefuLaValută a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Sa ne amintim si de jegurile lor de cutii de viteze automate sau de pernele de aer de-a dreptul execrabile.Cineva care lucreaza cu perne de aer din tara si strainatate spunea ca masinile cu cea mai mare rechemare in service pentru pernele de aer e Benz.Si chiar e adevarata treaba, unul dupa ce a schimbat de 2 ori in 4 ani jumate pernele la S a pus niste protectii sa nu mai intre praful si pieterele.Momentan nu mai are probleme.Insa cutia chiar nu a facut probleme fata de GLK-ul lui se 2.2 care toaca banii degeaba, si consum si taxe mai mari ca la Bmw/Audi pentru nimic.Si cutia a inceput sa smuceasca ca pe Raba de la o vreme la retrogradari.A4 chiar nu e masina premium insa de la A5 incolo chiar ca le fac concurenta serioasa Audi.

14 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Depinde ce vrei sa faci cu masina... un motor de 2 si 140cp e mai mult decat suficient pentru drumurile din Romania

| ȘefuLaValută a răspuns:

Masina are putin peste 1.600 kg standard cu motorul de 2.0 l 140 CP.Cutia automata mai adauga kg.Serios, tu vrei sa simti ca ti-ai luat masina premium, limuzina sau sa bagi a 4-a la 90 km/h? E prea putin, am avut una exact asa si tine minte un Audi veritabil are quattro.suntserios abereaza grav.Mai bine iti iei seria 5 cu 170 ori 177 cp sau cat mai are ca tot e mai bine.Dar daca vrei Audi mergi pe 2.4 benzina, 2.7 TFSI, 2.8 FSI 3.0 TDI/TFSI 3.2 FSI.Si motorul de 140 e aproape 100% Volkswagen.Deci 140 cp pe A6= la baie.Un Bmw poate fi dinamic si cu motor mic, la Audi nu chiar. Sfatul meu: Evita motorizarea in combinatie cu masina asta! Ai multe motive

| Rockefeller a răspuns:

Nu inteleg de ce vrei sa cumperi o masina la mana a 2-a scumpa desi nu ai bani sa o intretii mai mult o sa consume o gramada si nici atat nu o vei mai porni...