Bine ai venit în era vehiculelor automatizate, fără legătură mecanică!
Ce ați pățit e minciună față de ce a pățit o șoferiță în America, cu vreo 3 ani în urmă cred. Cu o Toyota de teren cu comenzi electronice, inclusiv la pedale.
A alimentat la o benzinărie pe o autostradă, iar la un moment dat, când a vrut să frâneze s-a trezit că pedalele nu mai răspund la comenzi. Iar, polițiștii apoi, ca la președintele american, i-au eliberat alternativ, benzi de circulație până a golit rezervorul de vreo 100 de litri de combustibil la o viteză de 100 mile pe oră.
Pe scurt, luați manualul de întreținere și reparații, respectați intervalul de revizii și mai intrați cu spălatul mașinii și pe dedesubt.
Cu plăcere, dar am vorbit foarte serios, referitor la curățarea părții de dedesubt.
Principiul frânei de mână este același cu cel inventat de milenii, de la căruțe încoace.
Problema este că a dispărut legătura mecanică de acționare.
Iar, legătura electronică, este reglată pentru situații ideale, nu pentru o utilizare zilnică. Este de ajuns, ca să pătrundă praf, vaselina, uleiul să-și piardă proprietățile ca acționarea cablului de frână să fie pereclitată.
Da, cu electronica asta, poate fi orice.
Oricum, sfatul meu este să încercați să notați câți kilometri are mașina până la această defecțiune, o reparați, iar data viitoare când vă apropiați de numărul de kilometri de acum, mergeți la o revizie, curățare a sistemului pentru a nu mai avea probleme.
Dar, când mergeți la service, cereți să stați lângă mecanic și vedeți ce face, poate data viitoare o puteți rezolva singur problema.
Bine ca ai dat funda la cel mai imbecil raspuns.
Ca butonul sa functioneze trebuie sa tii pedala de frana apasata.Cand apesi pe buton deblochezi frana de mana si cand tragi de el in sus o actionezi.
liviunm întreabă: