Despre fiabilitate n-am auzit pe cineva sa se planga; Insa fii atent pe ce dai banii, dupa cum probabil stii, grupul VAG e in plin scandal "dieselgate", pornit tocmai de la motorizarile diesel din generatia actuala, pe care o vrei tu.
Daca oscilezi intre VW si Opel, eu as zice sa-ti bagi picioarele in ei tepari, si sa cumperi Opel.
Diesel-urile CDTI de la Opel au fost din start foarte reusite, nu cum au fost motoarele 2.0 TDI la VW, la inceput, cand cadeau turbine, injectoare, computere, si consumau uleiul de noi. Gandeste-te totusi ca vorbim de aceleasi motoare, imbunatatite, in ambele cazuri. Daca 1.7 CDTI era considerat de mofturosi putin cam puturos si ne-flexibil, pe generatia Astra H, pe Astra J il gasim mult mai 'vioi'. De probleme tehnice nu e cazul.
La VW, insa, daca Passat b6 2.0 TDI manca tot uleiul si nu justifica cei 140cp in comportament, nu vad de ce te-ai risca sa cumperi versiunea imbunatatita, al unui esec, mai ales ca a ajuns prin toata presa faptul ca l-au 'imbunatatit' trisand.
Eu zic sa nu te incurci cu un "dieselgate", Volkswagen a promis ca le va chema in anii urmatori, si cine stie daca le vor chema pe toate, sau doar pe cele care mai sunt in garantie... RAR-ul deja a blocat inmatricularea modelelor noi, in tara. Te mai trezesti peste 2 ani, ca masina ta nu e omologata, si n-o poti inmatricula decat pe norma euro 3 sau 4.
In plus, de mult am observat o electronica de rahat, in special la modelele mai complicate de la VW (Passat, Touareg), pe cand la Opel nu pot spune decat plusuri, e o marca ce a venit doar cu imbunatatiri, in ultimele generatii.
Recomand de asemenea Ford, Renault sau Kia, sunt marci serioase, mult mai ok decat Volkswagen, Seat sau Skoda.
La scandal m-am gandit si eu de asta am zis sa nu ma arunc si sa ma mai informez intai, la opel 1.7 cdti cel de 110cp e puturos sau isi face treaba. momentan am un audi 1.8 t, nu ma astept sa traga la fel ca audi dar sa fie macar pe aproape, sau sa fiu mai explicit nu vreau sa ma trezesc ca am 4 persoane in masina si in depasire ma rog de el.
Fata de 1.8T, abia un 1. 9CDTI de 180cp te-ar multumi.
Insa 1.7 CDTI are acum 125cp, din cate stiu, pe generatia 2010, sau cand a fost lansata. Nu e cazul sa simti cand ai mai multi in masina, diesel-urile nu simt greutatea, dar oricum, ca 1.8T n-o sa fuga
Pe vremea cand aveam si eu un Opel 2.0T, un prieten avea un A4 1.8T din generatia '96, si stiu ca aproape facea cat LET-ul meu... Problema noastra, fiind consumul Benzina de 100 de lei se ardea in 30 de minute de "stat afara", parcurgand mai putin de 50km.
Ca tot am vorbit de CDTI-uri, vezi ca Alfa Romeo are motorizarile diesel de la Opel, cu cele mai agresive softuri. Dar am impresia ca le zice "JTD", ca pe vechile modele, desi sunt motoarele CDTI facute de Opel (General Motors).
Tot din cauza consumului vreau si eu sa-l schimb.
1.7 cdti din 2011 parca sunt cu 110cp si 130 cp
sper ca o sa fiu multumit de el. mersi pentru ajutor