Pe scurt (cât se poate):
Sistemul de injecție în rampă (comună) este un sistem de injecție directă, folosită la motoarele cu ardere internă, mai ales pentru motoarele cu aprindere prin comprimare DIESEL.
Ideea de bază a sistemului este ca realizarea presiunii de injecție să se producă independent de turația motorului, astfel încât chiar și la turații mici presiunea carburantului să fie maximă în rampă comună. Presiunea de combustibil în rampa comună este controlată cu ajutorul unui senzor de presiune al rampei și a unui ventil de decompresiune. Acest ventil este conectat la rezervorul de combustibil, deoarece combustibilul comprimat poate ajunge temperaturi de până la 140 °C și ar distruge pompa de înaltă presiune.
Această rampă comună alimentează injectoarele prin conducte speciale pentru presiuni ridicate, egale în lungime și diametru, ca să nu difere presiunea la injectoare. Injectoarele de mare precizie sau chiar piezo-electrice sunt comandate electronic de calculatorul de bord ECU (Electronic Control Unit), care poate injecta carburantul de până la șase ori pe ciclul de ardere în cilindru.
Aducă sunt mai multe injectoare, deservite de o singura rampa, adică un fel de țeavă cu patru iesiri, prin care benzina ajunge la injectoare.
Adica in panta Adica imjectoarele sunt prinse pe o teava mai groasa, teava aia se numeste rampa, aia e tot.Ma rog are pe teava si un reductor de presiune dar rampa aia este o teava pe care sunt prinse injectoarele si prin care circula combustibilu.
Acu sunt si eu curios, ai inteles ceva din raspunsul ce l-ai dat castigator?
si apropoo si cele cu aprindere prin scantei tot rampa au, deci nu e comun celor diesel este comun de fapt astora cu benzina, asta asa ca idee.
Sistemul de injecţie al unui motor cu aprindere prin comprimare (diesel) este alcătuit în principal dintr-o pompă de injecţie, rampă comună, injector şi conductele de legătură.
Toate sistemele de injectie cu rampa comuna sunt controlate electronic si se bazeaza intotdeauna pe urmatoarele elemente:
calculatorul de injectie (ECU)
senzorul de turatie al motorului
senzorul de pozitie al arborelui cu came
senzorul de pozitie al pedalei de acceleratie
senzorul de presiune la supraalimentare
senzorul de presiune al rampei
senzorul de temperatura al motorului
senzorul de debit masic de aer (debitmetrul).
anonim_4396 întreabă:
bubiko_8310 întreabă:
stiflers41 întreabă: