Nu iti recomand sa il dai tu jos pentru ca este destul de greu de pus la loc si chiar si de demontat. Exista doua variante.
- Prima varianta si cea mai usoara pe care o folosesc toti mecanici este sa dai cutia de viteza jos, o desfaci din suruburi, dai planetara jos, bratul de la directie, desfaci timoneria, apoi in interiorul cutiei ai kit-ul de ambreaj cu placa de presiune, rulment si disc de ambreaj, il dai jos cu totul, apoi iei disculd in ansamblu;
- O a doua varianta care se foloseste de obicei la cutiile automate foarte cumplexe gen Audi A8, A5 sau E class de la Mercedes se da motorul jos pentru ca este mult mai usor cutia avand vreo 40 de senzori care nu trebuie "deranjati"
Wow, eu la un volvo din 97 abia acum a inceput sa imi faca probleme discul de frana, oricum, du-ti masina la un service, nu te complica!
In primul rand iti trebuie scule, si cand zic scule,ma refer la scule, nu doua chei si o surubelnita. De preferat sa ai rampa si doua cricuri. Se desface cam tot ce se poate desface de deasupra cutiei, inclusiv suportul de la baterie. Apoi pusa pe cric, desfaci roata stanga, dai drumul la uleiul din cutie intr-un vas pentru a-l putea recupera. Desfaci portfuzeta de pe bascula, capatul de bara si piulita de la planetara. Planetara trebuie data jos. Daca nu dai uleiul jos din cutie, cand o vei desface o sa-ti curga uleiul din ea prin gaura de la planetara. O scoti cu grija. La cealalta planetara,desfaci doar suruburile de siguranta cara previn iesirea accidentala a planetarei din orificiul ei. Se gasesc imediat langa cutie, sau poate sa nu aibe, fiind un model mai vechi, asa ca ai grija, cand tragi de cutie sa nu o smulgi din incheietura. Pui un cric sub cutie ca siguranta si desfaci toate suruburile ce leaga cutia de motor inclusiv electro-motorul. Dai cutia jos iar ambreiajul va ramane pe volanta motorului. Daca placa de presiune este uzata se schimba si ea. Un kit de ambreiaj vine cu:ambreiaj, rulment de presiune si placa de presiune. Se recomanda sa le schimbi pe toate. Ideea este ca trebuie sa dai cutia joc, altfel nu se poate. Sa ai idee cum se numesc si unde se gasesc piesele alea, putina pricepere, rabdare si multe multe scule. Este o operatiune delicata, se recomanda a fi efectuata de un mecanic, dar daca te pricepi si ai scule o poti face si tu acasa. Ai grija, daca nu centrezi discul de ambreiaj bine risti sa rupi priza cutiei si sa dai de furca. Rulmentul de presiune se poate sa fie hidraulic(nu stiu sigur) asa ca ai grija sa nu pierzi lichidul, si multa grija la montarea TUTUROR pieselor, sa nu-ti mai ramana nimic Eu ti-am prezentat pasii ce trebuie urmati, sper ca ai idee daca te-ai hotarat sa ti-l schimbi tu. Raspunsul redus la esenta: SE DA CUTIA JOS. Bafta!
Ciprian_Jurchela_1986 întreabă:
Stanmariusvasile întreabă: