Și dacă mănânci fasole produci gaze care poluează...
(Serios!)
Cât despre interzicerea totală a motoarelor termice... mai durează. Și cu siguranță va fi impusă de către reglementări comunitare (UE), la care vom fi nevoiți să ne aliniem.
Și cum văd că deja se discută despre interzicerea motoarelor Diesel, poate nu va mai dura chiar așa mult.
Prefer sa raman pe o masina de benzina maxim 30 de ani. Apoi ies la pensie si folosesc bus - tren - bicicleta. Dupa ani buni o sa iasa pe curent care au autonomie mai mare nu asa repede. O sa fie pe curent cu autonomie mare masiniile sport precum porsche sau tesla dar pretul va fi de la 100 000€ in sus.
Poate cand vom fi noi seniori sau morti, vor aparea solutii alternative ori masini electrice spre 100%.
Momentan aratam cu degetul motoarele diesel, dar inca le producem. Sunt anumite legi care protejeaza posesorii de automobile timp de 20 de ani de la achizitie. De exemplu asigurarea de piese: daca VW Golf 4 s-a produs pana in 2006, atunci VW este obligat sa asigure piese pentru acestea pana in 2026. Deci se considera un fel de drept, ca posesorii de masini sa le poata folosi pana cand acestea implinesc 20 de ani. Daca in 2020 se produc dieseluri, dupa mintea mea, cel putin pana in 2040 trebuie lasate sa circule. Restrictiile de circulatie din marele orase sunt hotarari la nivel local deocamdata, deci afecteaza doar traficul urban.
Industria deocamdata abia a descoperit motoarele pe benzina eficiente (cu injectie directa, supraalimentate), o buna vreme vom merge cu astea, parerea mea. In jurul motoarelor cu aprindere prin scanteie (benzinare), se pot crea multe alternative foarte putin poluante, cum ar fi GPL-ul sau combustibilii obtinuti din fermentarea unor resturi vegetale sau altele (alcool/metanol, etc).
Ceausescu a incercat chiar o metoda de a obtine gaz combustibil din... fecale. Natura ne ofera foarte multe variante, dar nu prea au fost studiate, pentru a nu "deranja" industria petroliera. Cel putin asa se aude din surse neoficiale.
Wow, foarte interesant, mersi de info chiar nu știam ți-aș da funda cu mare plăcere dar m-am grăbit și mna. Mersi de răspunsuri oricum.
Iar in domeniul utilajelor, camioanelor si autocarelor, nu prea vad ce alt combustibil le-ar putea oferi puterea si autonomia necesara pentru a merge mii de km fara oprire, cu cateva zeci de tone in spate. Tesla nu prea face autocare, iar tirurile pe benzina ar fi periculoase si cam anemice dpdv al puterii.
Mașinile electrice nu reprezintă o problemă, ce mă îngrijorează este că în următorii 30-40 ani sa nu mai existe mașini pe care le vedem acum ci cele de gen Volkswagen Aqua
Susțin ideea că ar fi mai util să fie hibrid. 50/50. Ca la F1
Electricele de azi sunt destul de lente în comparație cu cele pe combustie, iar dacă folosești radio, climă, încălzire, în funcție de anotimp, bateria se descarcă mai repede.
La F1, care sunt hibride, bateriile nu doar că țin mult, completându-se armonios cu carburantul, dar ating și viteze impresionante, de peste 300 km/h.
Vor fi benefice cand au o autonomie de 500 de km nu de 300, si vor fi benefice cand vom avea o infrastructura pentru ele...
Corect. Întrebarea este când vom avea infrastructura necesară
Clar suntem departe de asta, nu cred ca trebuie sa iti faci griji. :)) Dar referitor la infrastructura, am vazut ca unele companii au luat initiativa - Kaufland, de exemplu, are o retea destul de extinsa de statii de incarcare: https://www.kaufland.ro/utile/statii-incarcare-eco.html (prin ceva parteneriat cu Renovatio).
Sper.
Bravo Kaufland deci