Daca ai doar 16 ani, masina nu se incadreaza in lista masinilor permise la aceasta categorie fiind cu greutatea de 1400kg.
Masina "merita" cumparata, daca este noua, sau are maxim 5 ani. Masinile mai vechime, sunt o mare durere in buzunar, ca sunt mancatoare de banii din cauza pieseleor care incep sa cada.
Sunt obosite majoritatea golfurilor 4, le gasesti la a 8-a mana. Au fost masine bune dar nu cred sa gasesti una care sa aiba sub 500000km real, majoritatea avand in jur de 6-900000km. Daca ai un mecanic iti poti schimba setul motor, plus alte piese, asta inseamna ca mai bagi in ea cel putin cat ai dat pe masina.
Ai 105cp, cam cat era si pe loganul 1.6, 16v, insa daca ai pune-o pe test probabil abia scoate un 90cp. Inainte sa cumperi masina, fa testul de compresie in service. Cam 12-14 bari (intereseaza-te exact cat trebuie sa aiba), fara diferente mai mari de 1 bar intre cilindri, dar probabil vei cheltui mult pe teste si nu vei gasi un motor bun. Inainte de a duce-o la verificare, mergi pe un deal si las-o cu motorul oprit in viteza 1 sa vezi daca pleaca la vale, ca sa nu dai bani degeaba pe teste. Scoate joja de ulei si vezi cum arata uleiul. Daca e negru si ca vaselina, treci la urmatorul anunt.
Nu te uita la nr de km. Vezi compresia, sa n-aiba gauri pe sub ea, sa intre in viteze, deschide capota si vezi sa nu fi fost sfarmata, portierele sa fie la aceeasi inaltime, spatele sa nu fie stramb de la vreun accident. Vezi sa nu scoata fum, iar testul cu cat de bine trage, o faci pe dealuri nu pe drum drept, ca acolo si dacia 1310 trage bine.
Vezi si temperatura la apa sa nu fie sus spre fierbere, ca unii o mai vand si cu garnitura de chiulasa arsa, ca pe urma sa-ti zica ca el ti-a dat masina buna dar tu nu stii s-o conduci.
Daca ai rabdare si nu te grabesti, poti gasi una care sa-si merite banii, dar ai grija ca multi nu o vand de buna.