Gandeste-te ce piese pe masina mai ai, care sa fi parcurs cei 600. 000km, si ce ai nou.
La drum lung sunt solicitate in special urmatoarele componente:
-motorul (circula incins mult)
-aprinderea (neaparat o bobina de inductie de schimb)
-alternatorul (verifica dupa drumuri de 100km pana atunci, sa nu se incinga, si verifica si releul)
-rulmentii (trebuie sa ruleze masina foarte silentios, cea mai mica vibratie de la un rulment, se termina cu rulment spart si roata blocata, la asemenea drumuri)
-cutia de viteze (la fel ca si la rulmenti, cea mai mica huruiala e semn de batranete, si te poti trezi ca se blocheaza.
Evacuarea batrana mai poate ceda la drum lung, dar asta nu te tine in loc.
Bineinteles, nu poti pleca la astfel de drumuri, daca au mai ramas mici probleme nerezolvate (placute uzate, frana la a 2-a pedala, ambreaj care patineaza, cloncaneala pe la planetare).
Eu m-as porni la un asemenea drum, dupa ce fac macar 5000km cu masina fara nici o problema, prin tara.
Placute de frana alea alea le am schimat la reparatie, ambreiajul si planetarele la fel.Cutia de viteze e originala din fabrica.tot ce ai mentionat e pus la punct.
Motorul e cel din fabrica doar ca e segmentat
Pai atunci, cum am spus, dupa un 'rodaj' prin tara, eu zic ca te poti baza pe ea.
Cielo e totusi o masina reusita, nu e Trabant, sa se sparga daca il incingi.
Un vecin a plecat de cateva ori in Grecia, cu un Mondeo din '94, la cateva saptamani dupa ce am scos o remorca de piatra din padure, cu ea. Mergea cu ea prin oras in limitare, pleca patinand peste tot... Asa a 'pregatit-o'. Si n-a avut nici o problema la drumul ala. Bine, omul e cam dus de acasa.
Am avut ocazia sa lucrez la cateva dube care fac coletarie prin Europa... Te sperii cand vezi, motoarele obosite, suspensia moarta...
Cum spuneam, sa iei o bobina de inductie cu tine, alea cedeaza frecvent la motoarele pe benzina, la drum lung, mai ales daca e cald afara.
In rest, consumabilele sa fie schimbate recent, si drum bun!
mrrry întreabă:
Just a kid întreabă: