Nu se justifica acest lucru. Motorul are nevoie de cateva secunde pentru ca uleiul sa urce din baie, dupa care se poate pleca linistit de pe loc.
Pana temperatura apei trece de 80 de grade, este recomandat sa nu o turezi prea mult, insa incalzirea motorului stand pe loc nu este recomandata si nu cred ca a fost niciodata, din simplul motiv ca la ralanti incalzirea dureaza mai mult, deci si uzura este pe masura.
Mai rau faci, pentru ca se incalzeste mai greu, consumul este mai mare decat de obicei, la fel si uzura.
Pui de cateva ori contactul pana martorul de la bujiile incandescente se aprinde foarte scurt, ai pornit-o, o lasi cateva secunde pana dai zapada de pe ea si pleci. Se incalzeste mult mai repede in sarcina decat in gol. Si habitaclul se incalzeste mai repede daca in primele minute setezi clima pe recircularea aerului, apoi o treci pe aerul de afara.
Orice motor termic funcționează la parametri optimi abia după ce atinge temperatura de regim normal.
Asta nu înseamnă că nu poți porni de pe loc chiar și imediat după ce ai pornit motorul, dar e mai bine să nu o faci. Mai ales iarna.
Eu am o Toyota Avensis Diesel și nu are nevoie de un interval de timp pentru pregătire înainte de plecare.
anonim_4396 întreabă:
Toncean_Iulia_1993 întreabă: