Intretinerea e mai scumpa la un diesel si iti impune un anumit stil de condus. Personal as alege benzina, cu toate ca este consumul ceva mai mare, ai o flexibilitate mai buna. Acum bineinteles ca depinde si la ce vrei sa o folosesti. Daca mergi foarte mult in oras, atunci clar benzina este o alegere mai buna. In schimb daca ai foarte mult de mers in afara orasului, motorina este cea mai buna solutie. Revenind la subiect, problema la Astra diesel ar fi injectoarele in cazul in care proprietarul i-a dat motorina de proasta calitate si alternatorul. Ca idee motorul asta e un pic lent la plecarea de pe loc, dar dupa ce se intinde la drum nu mai ai treaba. Nu prea e o masina de oras si daca nu esti priceput cu ambreiajul o sa ti se duca, ce-i drept. In orice caz, motorina nu renteaza decat daca mergi foarte multi km pe an. Este mult prea pretentioasa si daca nu faci mai mult de 20000 km/an mai bine optezi pentru benzina. Poti cauta si ceva in grupul VAG tot pe la bugetul ala...
Tot la benzina ma gandeam si eu, stiam eu ceva ca la diesel sunt piese mai scumpe si ca are injectoare dar am zis sa intreb, mersii fain, o sa aleg benzina.
Alege 1.4 daca iei astra g, as recomanda astra g classic II 2004-2009 daca gasesti, e mai bun consumul, la 1.6 consuma mai mult si nu justifica diferenta de aprox 200 cmc si cp, plus ca e mai fiabil, daca gasesti cod motor Z14XEP, e fiabil, acum depinde si cata grija a avut fostul proprietar, nu ai probleme cu alternatorul pe modelul asta.
1,7 diesel este in doua variante, DTI si CDTI.
Primul are injectia 'clasica', adica o pompa de injectie mai mare, si injectoare simple, CDTI are injectoarele electronice si pompa de injectie mai simpla.
La riscul de defectiuni sunt cam egale, adica DTI nu e pretentios la motorina dar se strica pompa de injectie, CDTI e pretentios la motorina, si se pot strica injectoarele. Pompa de CDTI e mai ieftina, dar sunt injectoarele scumpe.
Personal as alege CDTI in loc de DTI, pentru ca e mai performant (putere mai mare, consum mai mic).
Dar 1.6 16V e un motor mult mai simplu de intretinut, iar performantele sunt foarte aproape de cele doua dieseluri. E cea mai ok motorizare pentru Astra G, consumul la drum e in jur de 5 litri/100km, urban eventual 10l/100km. Dieselurile au cam acelasi consum extraurban, urban ies un pic mai bine, adica 7-8l/100km, dar 1.6 benzina iti da caldura in cateva minute de la pornire (iarna), pe cand dieselul te tine si jumatate de ora fara caldura, uneori.
La 1.7 DTI o reparatie a pompei de injectie e vreo 1500-2000 de lei, la CDTI o reparatie la injectie inseamna cam 300-600 lei pompa de inalta presiune + manopera, si cam 250 de lei pentru fiecare injector defect.
La 1.6 16V poti intampina probleme cu EGR-ul, care trebuie inlocuit (parca vreo 300-500 lei unul nou), si trebuie sa fii atent cand o achizitionezi, sa nu fie motorul uzat. Daca mananca ulei mult, trebuie reconditionata chiulasa (revizuit ghiduri supape), daca bate motorul e nasol, bagi minim 3000 de lei in el.
Ce interesant ca Daciile - care de fapt sunt Renault - sunt super bine vazute in strainatate si in Romania nu
EmilTraian95 întreabă: