Pai... la benzinarele Bmw, codurile sunt cv gen "M50B25" sau "S38B36"
sau N63B44 etc etc. Unele mai au si sufixul TU (Technical Update). Ideea e, cred ca prima parte arata "familia" motorului. De ex, daca vezi M50, deja stii ca este benzinar, 6 in linie, DOHC si are 4 valve pe cilindru. Daca vezi M20, stii ca e 6 in linie, dar e SOHC si cu 2 valve pe cilindru etc etc. Cele care incep cu "S" (exemplu S62) sunt motoarele care apar pe masinile diviziei M, desi exista si exceptii (precum M88, motorul de pe E24 M6, versiunea de Europa). Partea cu "B" (exemplu B35) este o prescurtare a capacitatiii cilindrice. Ex, M30B35, este seria M30, 6 in linie SOHC, 2 valve pe cilindru cu o capacitate cilindrica de 3.5 litri (B35). La diesel-uri, nu e la fel. Exemplu, un diesel de 2 litri nu ar fi B20, ci D20. Cum am zis, cred ca sufixul "TU" inseamna tehnical update, iar sufixul "US" apar la motoarele destinate masinilor pentru SUA. Sper ca am fost de ajutor.
CornelusCornii întreabă: