| Daniel987 a întrebat:

Salut TPU!
Masina in cauza peugeot 207 cc 1.6 benzinar cu turbo (150 cp de fabrica) dusa in 180 cp de fostul proprietar. La 1 zi de la cumpărare, apare eroarea "depolution system faulty" cu check engine aprins.
Nu are un moment anume cand apare, la un drum de 15 km zilnic, uneori apare, uneori nu, fie dimineața fie seara, fie motor cald/rece. Benzina doar de 100 ii bag.
Ceva păreri de la colegii care au mai întâlnit aceasta problema?

5 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Posibile cauze, daca apare ce ai spus, atunci ai cod 307 la scanare, acel Engine ON asta iti zice. Asta daca ai doara acel cod si nu ai mai multe coduri. Ai putea sa ai cod si de miss fire

-Bujii, bobine de inductie defecte, ori lucreaza defectuos
-Senzorul de la arborele cotit, defect sau lucreaza defectuos
-Filtru de benzina murdar
-Senzorul de tem a apei sa nu citeasca bine, apa sa fie mai fierbinte si el sa arate cai in regula.
-Injectoare infundate, sau calamina pe ele la capul de pulverizare

-Catalizatorul infundat
-Oxigen sensor defect.

Avind in vedere ca tu ai scos catalizatorul, adica ai scos din el, a ramas ca o teava, deci nu mai catalizeaza nimic, problema ar fi de acolo, sensorul ala de oxigen citeste ce iese din motor, iar daca catalizatorul nu catalizeaza nimic, ca nu mai ai laughing ala citeste bine, adica ies noxe ca la balamuc.

Cel care a facut lucrarea asta a facut-o temporar, adica sa tina cit vinde masina, apoi tu te-ai impodobit cu ea laughing cam asta s-a intamplat.

Scaneaza masina si vezi cate coduri ai, roaga-te sa fie si alte coduri, pentru ca daca is probleme cu injectoarele, cu bujiile si ce am spus fara ultimele alea 2 ar trebuie sa ai si alte coduri, unu ar fi de miss fire.

Daca ai un singur cod, adica asta 307, atunci ai pus-o, trebuie sa pui ceva spacer acolo la senzorul de oxigen, cauta pe ebay, vindeau unia spacer, adica este ceva care scoate mai in afara sensorul de oxigen, ca ala sa stea cu o suprafata cit mai mica in teava aia, in felul asta citeste valoarea mica.

Dar trebuie sa stii ce spacer sa pui, cauta pe Youtube la cei cu Peugeot si vezi aia ce spun ce spacer sa pui.
Am pus si eu odata la o masina, dar am pus un spacer universal, a pacalit sensorul ala o vreme, dupa s-a dus de suflet laughing

Daca vine asa intermitent, scaneaza sa nu fie ceva bujie, injector cum am spus.
Daca ce au facut aia acolo la senzorul de oxigen este bine, nu are cum sa dea aleatoriu problmea, pentru ca odata ce senzorul sesizeaza noxe mari, aprinde Engine ala si asa sta.

Cel mai bun este sa scanezi si sa vezi exact ce spune, vina aici cu codurile toate ce le afli.

| Frank51 a răspuns:

Adică îți zice clar că e catalizatorul pe ducă, ce alte păreri să dăm?

Scoate-l și pune downpipe pe 76.

| Daniel987 explică (pentru Frank51):

Am uitat sa menționez, catalizatorul e golit, are finala, ca sa nu urle rău

| Frank51 a răspuns (pentru Daniel987):

Senzorul de oxigen de după catalizator detectează prea mult oxigen(catalizatorul fiind absent), și dă eroarea de check engine. Ca să scapi de eroare, trebuie adaptat senzorul.

| Daniel987 explică:

Pe tester nu da absolut nimic!