Wartburg, Volga, Gaz, Skode. Mi se pare ca mai ajungeau si ceva Volkswagen-uri, dar in cantitate mai mica. Fiat-uri erau destul de multe.
Inaintea comunismului, in Romania se vindeau marci precum Ford si Opel. Asta prin 1930.
Romanul de rand a inceput sa aiba masina abia pe vremea Daciei 1300, si nici atunci nu aveau toti.
Inainte de aparitia marcii "Dacia" erau foarte putine masini personale in tara, majoritatea erau de la intreprinderi.
Eu stiam ca aveau Oltcit... Vorba aia, tot masina romaneasca...
Sau Trabant...
Acum din ce raspunsuri vad ca ai primit As zice ca doar eu sunt de aceasta parere
Dupa razboi in Romania se foloseau masini rusesti si cateva din celelalte tari socialiste.
Camioanse se foloseau: ЗИС(ZIS) - Zavod Ivanovici Stalin; ЗИЛ(ZIL) - Zavod Ilici Lenin. Zavod=uzina. KRAZ - masina nemteasca. Apoi au aparut Steagu Rosu (SR) - uzinele de la Brasov.
In 1960 au aparut masinile Carpati de 3 tone capacitate, ca apoi sa apara Masina Bucegi, ulterior Roman etc.
Referitor la autoturisme romanesti sunt date bune in site-ul dat de Bubico2022.
Eu o sa ma refer la masinile straine. In Romania erau putine autoturisme., inainte de aparitia Daciei. La conducerea raionului - 177 in total - erau trei masini: pentru primul secretar - volga si cei doi secretari - Pobeda sau Warsava. La primul secretar de la oras era un mosckvici. Mai era autoturism la seful Inspectoratului judetean de politie si securitate (care era securistul sef) de regula volga. In rest se foloseau autoturisme de teren si acestea doar cateva.
Mamăăăăă, numai masini rusesti vedeau copiii nascuti azi.
Aveau si masinute italiene, si cam se producea prin vest. Important era sa ai bani sa le cumperi. Erau totusi prea scumpe.