E cald afara, s-a rarefiat aerul, si trag mai prost toate masinile.
Am pus de curiozitate testerul pe cateva masini zilele astea, si toate au valori mai mici la injectie, pentru ca asa le cere calculatorul.
Cand debitmetrul inregistreaza valoare mai mica, senzorii de aer citesc 40-60 de grade pe admisie, calculatorul stie ca a scazut mult concentratia de oxigen, intra in scena harta "smoke limiter" din soft, iar drept rezultat, masina "fuge" mult mai putin, ca sa nu polueze.
Cand erau 12 grade afara, masina mea mergea cu motorina ridicata la 1600 bar in accelerare. Acum ca a cam venit vara, maximul in accelerare este sub 1300 bar.
Daca s-ar interveni in soft, si s-ar modifica valorile de injectie la temperaturi mai ridicate, masina ar fugi foarte ok, insa nu ar mai respecta norma de poluare la care a fost incadrata initial/ isi va pierde in scurt timp dreptul de a circula, nefiind admisa la ITP.
Si ce pot face in situatia asta?
Sa schimb debitmetru aer sau?
Fum nu imi scoate deloc
Nu ai ce face, asa este normal: cand e cald afara, softul masinii taie din motorina (putere), ca sa nu scoata masina fum.
Pai si cand am luat-o sap trecută
Tot cald era si tragea, nu se plafona dupa 100
Sa schimb debitmetru aer?
Daca pe tester iti da erori de circuit deschis, sau valorile citite de el sunt clar eronate, schimba debitmetrul de aer.
Ganea_Danut_1995 întreabă:
alexsaxx2323 întreabă: