| Visrass a întrebat:

Mi s-a aprins martorul de ulei la masina... m-am uitat la joja si uleiul era pe minim. M-am dus si am completat cu ulei pana la nivel maxim crezand ca nu o sa imi mai apara. Am mers vreo 2 km si iar mi s-a aprins martorul in bord de ulei... ce este de fapt?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Becul rosu indica in primul rand presiune prea mica a uleiului. Poti sa ai nivelul pe maxim, daca pompa de ulei nu functioneaza cum trebuie, sau ai pierderi/dopuri in motor, se aprinde becul, si poti gripa motorul.
Trebuie masurata presiunea uleiului. Daca e o masina mai noua, cu computer la motor, se poate face diagnoza si vezi acolo si presiunea la ulei. Daca e ceva mai vechi, trebuie masurata cu o sonda de infiletat in motor, service-urile bune ar trebui sa aiba asa ceva.
Este foarte posibil sa fie bulbul de citire a presiunii defect, mai ales daca ai Volkswagen, sau una din marcile cu tehnologie VW (Skoda, Seat...).

3 răspunsuri:
| Frank51 a răspuns:

Da... Vezi sa nu ai scurgeri, si nu completa chiar pana la maxim.

| TrăieşteClipa a răspuns:

Trebuie sa specifici modelul masinii si exact tipul de martor aprins.
La mine la un Fiat palpaie semnul de ulei cu rosu daca nu-i fac schimbul exact cand vrea ea la 15000.
Stiu ca i-am resetat mai tarziu intervalul de service si acum se aprinde cateva minute de cate ori o pornesc.

| DamianCS a răspuns:

Mai verifică uleiul și dacă a scăzut iarăși există șansa să ai baia de ulei spartă. Dar nu poți fi sigur. Mergi și fă o inspecție. Sau uită-te tu sub ea să vezi dacă ai pierderi de ulei.