Becul rosu indica in primul rand presiune prea mica a uleiului. Poti sa ai nivelul pe maxim, daca pompa de ulei nu functioneaza cum trebuie, sau ai pierderi/dopuri in motor, se aprinde becul, si poti gripa motorul.
Trebuie masurata presiunea uleiului. Daca e o masina mai noua, cu computer la motor, se poate face diagnoza si vezi acolo si presiunea la ulei. Daca e ceva mai vechi, trebuie masurata cu o sonda de infiletat in motor, service-urile bune ar trebui sa aiba asa ceva.
Este foarte posibil sa fie bulbul de citire a presiunii defect, mai ales daca ai Volkswagen, sau una din marcile cu tehnologie VW (Skoda, Seat...).
Trebuie sa specifici modelul masinii si exact tipul de martor aprins.
La mine la un Fiat palpaie semnul de ulei cu rosu daca nu-i fac schimbul exact cand vrea ea la 15000.
Stiu ca i-am resetat mai tarziu intervalul de service si acum se aprinde cateva minute de cate ori o pornesc.
Mai verifică uleiul și dacă a scăzut iarăși există șansa să ai baia de ulei spartă. Dar nu poți fi sigur. Mergi și fă o inspecție. Sau uită-te tu sub ea să vezi dacă ai pierderi de ulei.