Salut.
Nu știu cât te poate ajuta răspunsul meu deși într-o situație similară m-am aflat și eu, doar că de la mine problema erau discurile pe spate (la un Opel Astra G 1.8 benzină). Păreau că scârțâie la fel în funcție de viteză și asta din cauză că nu am circulat o bună vreme, acum nu știu cum se putea remedia problema (dacă trebuia mers mai mult sau trebuia intervenit la sursa problemă) deoarece nu m-a mai interesat că am scăpat de mașină. Doar că la mine era mai rău, nu prea o mai mișcasem de juma' de an și abia schimbasem discurile...
Ca fapt-divers, zilnic îmi sar prin ochi unele mașini parcate care se văd prin jantele de aliaj discurile cu pete de rugină și chiar și pânze la unele, că au ceva timp de când nu au mai circulat și cu cât stau nefolosite, cu atât se degradează și nu vor mai fi bune de nimic. Totuși, la Dacia 1310 nu am pornit-o 6 luni și nici nu am mișcat-o din poziția ei din curte, însă interesant este că nu a pornit nici greu (cu toate că am pus o baterie bună) și nici nu a scârțâit nimic când am ieșit un pic cu ea. Acum părerea mea. Dacă folosești o mașină de câteva ori pe an și stai și la bloc, din cauză că trebuie să ai grija actelor să fie mereu valabile și să fie curată estetic (altfel pare abandonată, și ori te întreabă poliția locală de grijă ori încep unii să-și ia ce au nevoie) mai bine o vinzi, că o mașină se vinde rapid. Normal o mașină trebuie să circule cât mai des, nu să stea în mare parte din timp pe dreapta (mai ales astea cu electronică, și astăzi majoritatea sunt așa).
Cand lasi masina nepornita multa vreme, poti avea 1 singura probleme: moare bateria.
dar in cazul tau nu-i bateria, deci este ceva la motor, care nu poate fii de la prea mult stat in garaj, sau nefolosita, ca nu se usuca motorul si se miscoreaza.
Du-o la un mecanic auto bun sau cheama mecanicul acasa, ca nu-i normal sa dea asemenea rateuri, de la nefolosinta.
Aaa, m-ai prins. Erau murăturile de la bunica-mea, vrei un borcan?
Ai văzut că dacă ai descris corect simptomele, am găsit - impreună desigur - cauza?
Verifica cat mai aproape zona din care provine bataia respectiva. pe mine ma duce cu gandul ca e ceva mecanic. exista multe posibilitati de la care sa vina bataia: de la motor, de la planetare, poate sunt prezoanele slabite, etc.