Ptr ca motoarele puternice au si frecari mecanice mai mari in interior, trepidatii (chiar daca pare ca nu-s), contact cu aerul mai violent cand tureaza, si de aici rezulta zgomot mai mare.
N-ai vazut daca iei o nuia si dai rapid in aer, auzi un zgomot? Deci si cand tureaza ala, se lovesc anumite chestii si de aer, si de acolo ceva zgomot in plus.
Deci toate astea duc la zgomot mai mare.
Ca daca ai avea un motor cu frecari 0, nu l-ai auzi oricat de puternic ar merge.
Bun raspuns
De ce crezi ca de ex video-urile, walkmanele nu erau facute cu roti dintate pentru transmisie peste tot, si aveau si curele? Tocmai ca frecarea intre roti dadea mai mult zgomot, desi ar fi avut avantaj, ca dura mult mai mult, nu se duceau ca, curelele, nu se largeau.
Plus ca intre rotile alea dintate aveai si joc, si lovirea intre ele dadea zgomot mai mare.
Se poate face ca si masinile puternice sa sune mai linistit, dar ar costa mai mult antifonarea.
Fiindca sunt prevazute cu motoare mari, sa ca poate pune in functiune o masina mare si evident ca fac zgomot mai mult, fiind motoare mult mai mari si mai puternice.
Sună gazele care ies din țeava de eșapament. Mai sună roțile pe asfalt. Fiarele nu au de ce să sune, căci asta ar însemna uzură. Cu toate astea, am vândut metabond care pus în ulei, elimina frecările substanțial și scădea sunetul substanțial. Deci și din frecarea fier pe fier, cu toată lubrefierea și rulmenții.
Ma refeream la masini de sute de cai stock ( Lambo, Ferrari, Amg-uri, M, Rs).
Poate au ceva în comun cu drujbele, că și alea sună tare.
Distribuție are și Loganul, am căutat eu pe net.
Nu sună tare.
A mea are 486 CP și nu sună deloc. Liniște totală. E electrică.
Și faptul că nu scoate nici un sunet, e printre primele trei motive pentru care îmi place.
Deci din cauza puterii
Nu, ci din acelasi motiv din care aia cu puta mica isi iau masini mari. Ca sa iasa in evidenta, de aia. Masinile puternice au si evacuarile gindite astfel ca sa asigure un maxim de putere si ceva galagie...
AnonimDinRomânia întreabă: