Când o ții constant, până la 3000. La demaraje poți tura și peste.
Motoarele sunt făcute să funcționeze pana pe la 5000-6000rpm, nu e o problemă dacă le turezi în mers, fără să le bruschezi.
Problemele intervin atunci când le ții constant peste 4500, le turezi reci, pleci "cu scârț", bruschezi ambreiajul, sau dai viteză inferioară la viteze prea mari.
Și eu la fel am făcut, mi se părea la început pentru că nu foloseam treptele cum trebuie iar acum nu se mai aude. Consumul e mai mare și motorul nu trebuie forțat
Mult… undeva la 2000-2500 la un mers normal, dar în Depășiri necesită sa îi dai inferioară, atunci poți urca linistit pana-n 4000-5000 RPM, deoarece benzina nu are același cuplu ca și dieselul ( de la turații mici)
Eu am facut scoala pe benzina si viteza se schimba pe la 3000RPM numai cand urci o panta trebuie schimbata in jur de 3500RPM
Până la roșu, la benzinare este ~6500 rpm, dar recomand între 3000-5000 rpm. Ai plătit pentru tot turometru.
O turezi ca si pe motorina,sa nu depasesti rosu la turatii, adica limita de siguranta.
Era diferit? Nu cred ca e nimic diferit, doarta ti se pare, cei diferit, este ca masinile pe motorina is puturoase cum iei picioru de pe acceleratie parca zici ca pun frana deci incetinesc rapid.
Masinile in general schimba pe la 2200-2500 rpm uneori si mai jos, dar depinde si de anul masinii.
Nu ai cum sa tii masina la 3 mii odata ce esti intr-o viteza superioara,o sa se duca la viteza mare,deci nu ai treaba cu turatiile,tu mergi dupa km/h deci apesi,ori lasi acceleratia mai usor fctie de viteza de deplasare.
Si in trepte inferioare, la fel daca tii la turatii mari vorba ta se aude, se mai uita si altii dupa tine, plus ca se uzeaza motorul mai mult decat normal.
Eu de exemplu rar, sa nu zic f rar ajung vreodata la 3 mii de ture, poate de mergi pe autostrada cu peste 80 la ora.mph
2000 maxim si schimbi viteza cand ajunge la rev alea. Multi nu stiu asta, ajuta la economie inclusiv