Martor roșu = PROBLEME! verifică presiunea uleiului la ralanti și la turație mare
De obicei, martorul de presiune ulei este comun cu cel de încărcare baterie. Verifică și tensiunea dată de alternator.
Nu se aprinde lumina rosie ca ai schimbat uleiul sau nu.Cand se aprinde aia ai probleme la ungere,adica ori nai ulei,ori nu ai presiune la ulei.
Uleiul in motoarele diesel,banui ca junghiu tau este diesel,deci uleiul la motoarele astea se face negru dupa o zi doua de cand l-ai pus, deci nu poti verifica tu ca la cele pe benzina.
Motoarele diesel scapa compresie la greu, deci gaze arse ajung in carter, acolo pe unde umbla si uleiul, gaze puturoase de la motorina sil face negru la culoare
Deci problema ta este ori pierzi ulei ori nu ai presiune, vezi poate e pompa de ulei.Sau ar putea sa fie sensorul de vina, oricum trebuie sa verifice cineva care se pricepe.
Cand se aprind beculete rosii e problema serioasa, alea ce zic unia de avertizare is galbene de regula, nu stiu la masina ta, dar in general asa e mai la toate masinile.
A inceput sa palpaie dupa 4000 de km de la schimbul de ulei si filtru.
Si la modelul acesta nu se pune ulei in filtru daca nu stiai.Este un filtru de hartie.
Aaa am inteles
scoateti senzoru curatitil sau inlocuitil
daca e presiune mica de ulei turatio putin si se va vedea daca dispare martoru
ceea ce ar fi sorb inbacsit pompa ulei...
La Fiat problema apare din cauza ca a uitat sa reseteze intervalul de service.
Palpaie 10 secunde la fiecare pornire dupa care se stinge.
Asa am citit si in cartea lui, dar ramane, palpaie in continu, fara a se opri....mmm
Se opreste, dar nu ai mai circulat cu el de frica.La unele modele poate sa tina mai mult avertizarea.
Cand sunt probleme sta aprins nu palpaie.