Adica bornele tale oxideaza,ce vezi tu este rezultatu oxidarii rapide datorita curentului etc nu stiu exact procesu chimic.
Desfaci,cureti bine bornele cu perie de sarma micuta, sau vezii ca sunt perii de sarma rotunde, dara le cureti cu ce poti, apoi le strangi mai bine.
Uneori alea oxideaza sau ce fac, datorita faptului ca nu-s strase bine.
Unia am vazut dau bornele alea cu vaselina, ceara este si de vanzare asa vaselina in plic micut pe la magazine de piese auto.
Am vazut borbe care oxidau cu tot cu vaselina deci parerea mea e ca chestia asta tine de baterie.De ce zic asta? Eu am avut o baterie am tinut-o 11 ani si cred ca mai ma tinea inca vreo 10 daca nu o stricam eu, am mers cu ea asa cateva zile fara alternator, alternatoru murise de tot, nu mai incarca deloc zero, eu am mers cu ea asa, a trebuit sa o incarc si sa misca masina doara cu bateria pana la un prieten acolo sa schimb alternatoru.Bateria s-a dus, altfel o aveam si acu.Ce vreau sa arat? Bateria de care povestesc e cam cea mai scumpa de pe la magaznele astea si in 11 ani na oxidat niciodata,nici urme de asa ceva.
Cu alte cuvinte eu cred ca tine de baterie,o baterie ieftina asa face,sau poate cum o nimeresti,astea ieftine nu prea ai asteptari de la ele.
Daca cureti bornele,sau eventual le poti inlocui,strange bine suruburile alea ce ai acolo si daca la fel or sa faca bateria e asa,deci mai mult de atat nai cei face. Daca nu cureti in timp bornele se subtiaza,curentu nu ami circula normal si ca urmare poti ramane in drum, sau si mai rau bateria poate sa moara pentru ca bornele neamaiavnd suprafata mare de contact nici incarcarea bateriei nu se face corespunzator.
Pune curata, vezi daca bornele is mancate, de obicei cand face spuma aia ca zici la un moment dat cai spuma deja bornele is duse pe jumate mancate, deci ori le cureti si le lasi daca is bune ori le inlocuiesti, dara vezi toate conectiile astea cu suruburi sa fie bine stranse sa nu joace absolut deloc.Asta e tot ce poti face. Poti verifica daca vrei si poti traseu cablurilor de la baterie la alternator si electromotor sa nu fie pe undeva un cablu slabit, ar fi si asta o posibilitate.
Oxidarea se produce cand contactul este imperfect. Curata bornele bine de ton, daca poti evita peria de sarma, apoi da un spray de contacte sau WD40 si strange bine suruburile.
Chestia aia albastră este sulfat de cupru.
Asta înseamnă că a ieșit acid din baterie și reacționează cu bornele sau / și cablurile. Deconectează bateria și spal-o cu multă apă (cu capacele puse!) și la sfârșit șterge-o cu o cârpă umezită într-o soluție de sodă de rufe pentru neutralizarea oricărui reziduu acid rămas.
La fel și bornele și cablurile trebuie spălate cu multă apă, eventual și ele trecute prin soluție de sodă de rufe pentru neutralizarea oricărei urme de acid rămase.
Înainte să le pui la loc, se acoperă cu vaselină, ca să le protejeze de viitoare coroziuni.