Caldura la masina este asigurata de apa care circula prin motor, apa care ajunge si in radiatorul de caldura al masinii care este instalat in bordul masinii la masinile astea dupa 2 mii sau la masinile vechi nu stiu daca la toate era montat afara sub capota.Deci acest radiator este conectat la galeriile de la motor apa circula tot timpul in acest radiator chiar si vara, la masinile la care este montat in bord acest adiator este izolat pentru a nu radia caldura in interioru masinii si foloseste aceleasi galerii si acelasi ventilator ca si atunci cand folosesti aer rece sau AC.Deci in bord ai 2 radiatoare sa le spunem asa unul pentru caldura si altul pentru aer rece.Cel pentru caldura foloseste apa de calda de la motor, iar pentru aer rece foloseste compresoru.Ca urmare numa cand folosesti aer rece intra in fctiune compresoru, deci motoru va trage mai greu, deci va consuma ceva mai multa benzina motorina bla bla.Deci caldura la masina este moca, chiar si aia din scaune daca ai scaune incalzite, acolo caldura este asigurata de o rezistenta sau mai multe rezistente electrice, care is alimentate de curentul produs oricum de alternator, deci tot moca ar fi.
Motorul are nevoie de nişte căluţi în plus ca să pună în mişcare compresorul ăla, deci influenţează consumul.
Compresor pentru caldura?
De cand?
Pardon, ai dreptate, mă gândeam la aerul condiţionat.
Nu creste consumul.Caldura oricum era eliminata prin radiatorul masinii. Daca dai drumul inauntru radiatorul din fata va primi apa calda cu cateva grade mai putin.
Ventilatorul consuma putina energie electrica.
Eu il ti tot timpul pe viteza mica si cu caldura si fara.
Iti creste dar nu exagerat sau cum gandesc unii ca daca dai drumul la caldura 30 de minute o sa alimentezi zilnic din cauza asta. Daca tot vrei sa faci consum de carburant, incepe prin a conduce cat mai cosntant si stai linistit la caldura in masina.
Sarbu_Bogdan_Paul_ întreabă: