Aproape 1000 euro costa B BE C CE si daca pui atestatul de marfa si cardul tahograf ajungi la 1500€ cam asa, pune in fata repetarea examenelor daca pici 200€ in plus aproximativ. Am fost tirist si viata de sofer prin europa e naspa nu prea ai unde sa parchezi de aia nu mi-a placut si stai cu stresul ala ca esti prins de politie apoi primesti amenda pentru depasirea timpiilor de conducere. M-am retras in Romania pe autobuz transport calatori in regim regulat si e viata buna, imi permit sa platesc o ipoteca la o locuinta si sa traiesc decent, nu cred ca mai plec de aici. Dorm acasa, mananc ceva cald nu la butelie prin remorca, fac dus linistit. In europa dusul se plateste in afara de Italia unde e gratuit sau la firme unde te mai lasa si in Romania e misto sa fi sofer ca dai de parcari la orice pas numai ca patronii nu sant seriosi. Poti sa experimentezi apoi daca e te bagi pe autobuz si stai linistit acasa ca si acolo ies banii nu e musai sa faci o avere pentru ca nu e importat sa faci mii de euro lunar
Depinde și de condiția materială pe care o are fiecare, de exemplu eu care nu am părinți miliardari găsesc foarte important să fac mii de euro lunar.
Si daca patesti ceva tot nu rezolvi nimic, daca iti convine stai dar e mai curat si mergi imbracat elegant ca sofer pe autobuz sau autocar
Frumos raspuns ti-a dat Sofer, dar vezi ca isi schimba parerea de la un comentariu la altul. I-am citit cateva comentarii de-a lungul timpului, si pana acum zicea ca e un pusti sofer profesionist la inceput, care nu gaseste de lucru international, si vrea macar ucenicie. Sigur nu a lucrat pe comunitate cum se lauda, a ajuns sofer de autobuz in Romania ca asta a reusit.
Cat despre intrebarea ta, trebuie sa faci cursuri si examen pentru B, apoi pentru C, apoi pentru C+E, si apoi dai iar examene pentru atestate. Depasesti probabil si cei 1500e estimati de colegul.
Daca nu ai experienta nici pe B, eu as zice sa nu te arunci cu capul inainte, in meseria de sofer. Ca sa castigi bine trebuie sa pleci in curse foarte lungi, si nu mai dai pe acasa, degeaba ai bani, iar daca ramai in zona, sa faci curse de cel mult 2-3 zile, prin tara, nu castigi suficient.
Plus ca e o meserie pentru orice ratat, care nu iti ofera posibilitate de promovare in nici un fel. La volan vei fi la 25 de ani, la fel vei fi si la 65, cand vei iesi la pensie. Aceleasi salarii, aceleasi pene, acelasi stres, dar cu dureri de spate mai severe. Nu vei avea cum sa te deosebesti, dupa sa zicem 20 de ani de soferie, de un pustan de 22 de ani, care abia a luat categoriile, si are fortele mult mai proaspete.
Mai bine iti cauti o meserie, un meserias mai formeaza 2-3 ucenici pe langa, si in timp luceaza aia pentru el...