Pe brieful mare (Zulassungsbescheinigung Teil II, dragut nume, nu? este trecut proprietarul masinii, daca nu e acelasi cu cel cu care ai incheiat contractul de vanzare-cumparare ai o problema.
In principiu trebuie fie sa dai de vanzatorul tau, dar asta precis nu are nici un contract, ca altfel ti-l dadea (sau suma de pe acel contract era foarte mica fata de suma ceruta si s-a dat pierdut), fie o persoana de specialitate (avocat specializat in asa ceva SI vorbitor de Germana) sa contacteze autoritatile din Germania sa vada care e situatia, daca masina a fost radiata sau nu.
Cu ceva vreme in urma era o faza in Germania in care astia vindeau masina la est-europeni, nu faceau contract de nici un fel dar aia stateau linistiti ca au ambele brief-uri si pe urma o dadeau furata sa incaseze asigurarea. Cumparatorii nu erau stresati in nici un fel pana nu incercau sa iasa cu ea din tara si erau arestati la vama si masina confiscata. De cand a intrat si RO in EU, s-au mai sincronizat autoritatile si nu se mai poarta, dar cine stie ce au mai inventat.
Unde ai bagat bani in masina mai sacrifica cateva sute de RON si pentru. un avocat care sa te sfatuiasca cum e mai bine.
Nu prea ai ce face decât să dai de vânzătorul din Germania sau de asta care a adus mașină și să îl pui sa o ia pe numele lui prima data că sa o poți cumpăra legal de la el.
Altfel ramai cu mașina neutilizabila.
Sa faci un contract intre neamt si tine, nu ai nevoie de nimic altceva.
Recomandarea mea este sa apelezi la o firma de intermedieri auto, vor face ei tot ce este nevoie.