| 014lesi a întrebat:

Salut TPU!
Se poate face soft pe un opel astra g, 2008, 1.4 benzina?

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

Soft se poate face insa nu renteaza, castigul in cazul motorului acestei masini (benzina aspirat 1.4) fiind foarte mic raportat la pretul platit!
Pe scurt nu ai vrea sa dai 250-300 de euro pe un soft pentru un castig de maxim 10 cai putere!

| 014lesi explică (pentru Simpatic):

Oare castig mai multa putere daca merg pe metodele clasice de tunning gen filtre etc?

| Simpatic a răspuns (pentru 014lesi):

Pe scurt, NU
filtrul de aer sport nu da cai putere, cine spune contrariul minte sau nu cunoaste!
filtrul de aer sport precum un K&N original, da un raspuns in acceleratie usor mai bun, nu gatuie motorul ca un filtru obisnuit pe romaneste, dar nu castigi cai putere doar dintr-un filtru de aer asta te asigur

Ce da cai putere unui motor aspirat? pe scurt>> un kit de admisie sport, o evacuare completa sport cu sau fara un catalizator sportiv (dar asta e ilegala te anunt), +modificari interne etc la toate acestea la urma faci soft si atunci va fi un castig considerabil de CP, dar nici pe aproape cat ai putea castiga la o masina 2.0-3.0 litri turbo, la acelea castigi lejer un plus de 20-30% din puterea totala doar dintr-un soft! Sunt masini bi-turbo la care castigul de CP din stage 1 sau 2 sunt de peste 60 CP doar din resoftare! Am dat ca exemplu asta, dar si acolo pentru un astfel de castig e nevoie de un motor de 3000 cm3 bi-turbo!

Dar toate aceste modificari de mai sus costa foarte mult si nu prea merita din punctul meu de vedere la aceasta masina, de fapt cam la nicio masina motor aspirat nu merita investitia de bani multi in tuning motor pentru simplul fapt ca nu este turbo!

De aceea cei care isi tuneaza masinile au in 99% dintre cazuri motoare turbo!

Si societatile care fac tuning si reglaje pe dyno lucreaza in special doar cu masini turbo-diesel sau turbo-benzina, pentru ca castigurile din soft sunt destul de mari, fara sa umbli la internele motorului!

eu inteleg ca vrei sa ai putere mai mare dar nu este masina ta construita pentru asta, ea este o masina usurica economica, nu este o masina cu valente sport.

daca insa te pasioneaza puterea, poti sa schimbi masina actuala cu un opel turbo-benzina de exemplu de cilindree mai mare de 1.4 litri!

5 răspunsuri:
| Frank51 a răspuns:

Dacă vrei să cunoști tainele căluților studiază motoarele cu turbosuflantă, în general cele cu mai mult de 70 cp pe litru. Motoarele pe benzina supraalimentate sunt foarte modificabile, însă contează cât de departe vrei să mergi că este costisitor.

| ValentinMihai78 a răspuns:

Https://www.obdtuning.ro/......age-1-1835
Uite un răspuns concret la ce a spus Simpatic.
9 CP în plus, 6 km/h în plus și 200 EUR costul.

| Simpatic a răspuns (pentru ValentinMihai78):

Corect, pe langa asta nu stiu cei de la tine din link, acea firma de tuning daca are dyno (nu am gasit la ei pe site informatii in acest sens), tuningul facut fara dyno este degeaba pentru ca nu se poate demonstra castigul de putere!
pot intui ca ei nu fac testare pe dyno inainte si post tuning, asta este neprofesional, in fine cei care fac si dyno cu siguranta mai urca pretul cu cel putin 50 euro pentru aceste rune-uri pe dyno!
de aceea majoritatea firmelor de profil din Romania nici afiseaza in propriile configuratoare (pe site) masini la care nu este pretabil sa faci resoftare, pentru ca 1 motor aspirat poate castiga un maxim de 10% raportat la puterea totala a motorului (KW) iar unul turbo de la 20% in sus, deci practic la un pret mediu de 300 de euro si la capacitate cilindrica cuprinsa sa zicem intre 1.4-2.0 cm3 un motor aspirat poata castiga 5-16 CP iar unul turbo in medie peste 30 CP, deci nu renteaza pentru posesorul de motor aspirat!
Am zis in trecut ca exista modele de masini precum mazda 3 2000 cm3 benzina care din soft, ca asa a ales producatorul sa puna soft diferit pe aceeasi masina una, astfel una are 120 CP si una 165 CP, aici desi este un motor aspirat merita sa investesti 300 de euro pentru un castig de 35 CP la un aspirat!