Cel mai greu hop este tinichigeria. Fiind in domeniu, iti spun preturile mele:
1000-2000 de lei tinichigeria (cost total, in care intra elementele noi, coala/coli de tabla, consumabile sudura, grunduri, mastic, antifon)
-1500-2000 de lei vopsitoria, cu totul inclus.
Cand ai deja lonjeroanele varza, masina e cam compromisa. Daca nu s-a strambat se mai poate face dar nu iti garanteaza nimeni ca va fi masina ok, daca au doar 2-3 gauri iar restul e solid, se pot repara, dar dupa asemenea reparatii, trebuie sa stai cu ochii pe ea, sa aiba tot timpul ulei in cavitati...
Motorul costa si el mult peste 1000 de lei, planetare, interior, parbriz, astea le iei din dezmembrari si nu cred ca te usuca.
Din scenariul groaznic pe care l-ai prezentat, eu zic ca masina iti va inghiti minim 1500e, cu meseriasi particulari (ca mine), nu in service. Rezultatul poate fi multumitor, daca dai de oameni seriosi.
Doar la tinichigerie ar sta 2-3 saptamani, la vopsitorie inca una...
Si eu voiam sa ii spun...ca in cazul in care gaseste meseriasi buni mai fara factura, si sa aiba noroc sa isi gaseasca piesele, scenariul meu ca sa ii iasa masina tipla, are toate sansele sa ajunga la 3000 de euro cu toate-toate.
Da. In functie de starea masinii, meseriasii gasiti, si piesele disponibile/necesare, suma pusa de tine poate fi atinsa fara probleme...
Manopera pentru 'harburi' este scumpa, si numai in tari mai sarace, precum Romania, serviciile de acest gen au cautare.
Asemenea lucrari ies in permanenta pe minus. Eu am vrut sa cumpar recent un Opel Astra cu 300e, care era mai putin copt decat zice Serban ca ar fi Cielo. Cand am pus un calcul, ma costa cel putin 500e (fara manopera), sa-l fac ok. Pai la 800e imi puteam lua linistit unul fara rugina, si cu taxa platita, si nici nu-mi tineam hala ocupata 2 saptamani
Omul este atasat emotional de masina, a luat-o de noua, etc, dar nu e nici o aberatie sa o dea la 'rabla'.Din cate imi dau seama te pricepi la tinichigerie-vopsitorie...si la cat de praf e il duce linistit la 1000 de euro numa treaba asta.pe un motor bun o sa mai dea vreo 350, care tot uzat o sa fie, mecanicul sa il schimbe vreo 250.Interior, parbriz si alte piese de estetica 500..plus ca sa iasa ca lumea nu poate sa ia toate piesele second, plus manopera la tot.
Deci suma de 3000 e chiar realista sa ii iasa masina decent, bani cu care si-ar lua o masina bunicica de dincolo, si din an ceva mai bun.
Dar fiecare face cum crede.
Si eu m-am atasat de una, si mai nou, doua dintre masini.
Mai exact, prima masina la care am avut acces, Dacia 1300, si prima masina doar a mea, 1310 TLX.
1300-le e desfacut din 2012, am depasit cu mult starea initiala, dar sunt atat de atasat de ea, incat am ajuns sa tai portiuni reparate de 1-2 ani, ca sa le fac mai spre perfectiune, desi nu sunt nici macar al 3-lea tinichigiu la care a ajuns masina. Nici nu vreau sa calculez cat o sa ajunga investitia in total, sunt bucuros ca sunt capabil sa scot ceva din ea, sa nu raman doar cu amintirile.
De cealalta m-am atasat in timp, si-a scos banii, si mi-e mai usor s-o intretin in continuare, decat s-o dau pe mai nimic. Are tabla de tanc, mecanica si interiorul mentinute pe linia de plutire, deci efortul e minim.
Deci, si Cielo poate fi facut fara probleme, iar atat timp cat proprietarul e sigur ca vrea sa o salveze, investitiile merita.
Daca incerci sa le evaluezi ca pe masini, intr-un Cielo sau Dacie din 1900 toamna, nu merita nici sa pui benzina.
Gata am rezolvat! E in service.la capitolul table totul va fi schimbat in proportie de 95 % 5 % fiind cele doua bare motorul va fi segmentat farurile reconditionate frane schimbate etc.o voi conduce abia in 2016.pretul reparatiilor se ridica la 2000 de euro+1000 euro vopsit.mult dar asta e.a ajuns asa din cauza unui accident petrecut in decembrie 2007 langa Bremen, Germania.Atunci au fost schimbate cap coada lonjeroanele geometria a iesit fara problem dar au fost sudate aiurea, parbrizaraia, plus jumate de caroserie.atunci masina a stat 6 luni in Germania si am bagat in ea in jur de 1700 euro.si eu era sa mr atunci.
Ude mai gasesti cielo fara rugina la ora asta? Un amic de al meu a cumparat in 2007 un cielo executive nou(cred ca era ultimul lot) care acum e inflorit binisor pe la usi praguri aripi spate.masina chiar e foarte intretinuta interiorul e ca nou si vopseaua arata mai mult decat bine dar rugina e prezenta.ce este drept ca executivul au tabla proasta plus ca sunt mai zgomotoase.cand a luat baiatu masina ma gandeam si eu sa mi iau si eu un executive dar erau deja depasite moral si un pret urias pentru ceea ce ofereau asa ca am ramas la GLE.
Ceva rugina poate au majoritatea, dar la unele schimbi aripile, pragurile, si mai pui 2-3 petice... A ta are si multi km, are toate scuzele.
Bine ca ai gasit unde s-o faci, sper ca o sa faca treaba asa cum trebuie.
La final, insista in protectia anticoroziva, un tratament cu ceara in cavitati mi se pare esential, dupa o asemenea investitie in tinichigerie.
Iti doresc sa te bucuri de ea, sa ajunga clasica pe care o vor intretine nepotii tai, asa cum fac eu cu '76-le.
Poti sa imi spui, te rog, unde ai rezolvat? La ce service? Ma intereseaza identic acelasi lucru. Multumesc!
123coco întreabă: