Dezvolta putin ideea cu protectia anticoroziva; daca te referi la carenaje, alea protejeaza contraaripile, si cam atat. Protectie anticoroziva mai serioasa, este tratamentul cu ceara. Mai exact, speli masina cu jet pe dedesubt, o lasi sa se usuce, apoi injectezi (cu pistolul de antifon si aer comprimat) ceara prin gaurile din lonjeroane, stalpi, praguri si traverse. Dai apoi pe imbinari, apoi pe toata burta masinii. In functie de cati km faci, trebuie repetat tratamentul acesta, de exemplu la 2-3 ani.
Sudura electrica are multe intelesuri. Atat sudura MMA (cu electrozi inveliti), cat si MIG (cea cu sarma si amestec corgon), TIG sau WIG, folosesc electricitatea pentru a topi metalele. Varianta profesionista, este 'capsarea' cu un cleste electric, exact asa cum se face si in fabrica. Problema e insa ca putini meseriasi au astfel de aparate, iar dintre cei care au, multi le au slabe, si nu sudeaza puternic, lipesc mai mult provizoriu.
Sudura MIG e cea mai recomandata, asta o folosesc si eu. Face puncte sau cordoane mici, iar un singur punct de sudura poate sustine 350kg, deci nu e cazul sa se rupa.
Alta metoda folosita de multi tinichigii, in general ateliere vechi in care nu s-a tinut pasul cu progresul, este flacara oxiacetilenica (autogenul). Avantajul este ca in timp ce sudeaza poate face si adaos (umple gaurelele), marile dezavantaje sunt ca permit carpacilor sa sudeze table ciuruite, si chiar atunci cand se sudeaza tabla sanatoasa, o inroseste pentru a prinde sudura, si o decaleste pe o portiune mare, slabindu-i considerabil rezistenta mecanica, si protectia anticoroziva. Mai putin pompos spus, rugineste mai repede o masina reparata cu autogen, iar in caz de accident, tabla decalita se indoaie ca un carton.
Alt procedeu de sudura folosit de unii tinichigii, este MMA-ul, cu electrozi fini (1mm,1.6mm, maxim 2mm), cu aparat invertor. Este o solutie ok, ofera rezistenta buna si costuri scazute, insa nu prea se aplica pentru ca e mai migaloasa, iar estetic nu iese foarte bine. Se poate folosi la partea de structura a masinii (lonjeroane, praguri, podea), dar nu si la pasaje de aripi, de exemplu.
mrrry întreabă: