| ADK2 a întrebat:

Salut, TPU.

Sunt un fan destul de mare al seriei Volkswagen Transporter (însă cam până la T4, dar îmi plac și restul), însă sunt cam la început cu cunoștințele mai ales tehnice ale lor. Vreau pe viitor să-mi iau un T4 (doar varianta 1.9 diesel) și un T3 1.6 sau maxim 1.7 diesel (dacă nu găsesc 1.6) pentru treburi locale (de fapt unde urmează să circul sunt drumuri lungi și mai rele), evident în stare cât mai bună dar și pentru memoria lui taică-miu care și-a dorit cu mulți ani în urmă un astfel de automobil/minibus. Țin să precizez că țin la orice mașină în general, nu vreau să le mai țin pe stradă și mă ocup de ele în limita la cât cunosc și știu că aceste mașini sunt ceva mai speciale decât cele obișnuite, care-și pierd rapid valoarea și dpmdv nu oferă mare brânză.

În altă ordine de idei, ce puteți să-mi spuneți de... T1 și T2? sincer nu prea mă ajută Wikipedia cu informațiile lor (sau cel puțin nu am găsit eu ce caut), m-ar interesa anii de fabricație al lor și ce versiuni de motoare au avut disponibile, însă țin să cred că T1 erau doar pe benzină. Nu am bani din păcate de o astfel de mașină (mai ales recondiționate și pentru a le freca pe drumuri de țară proaste), plus că ce mă interesează cel mai mult sunt doar astea 2 versiuni de T3 & T4, dar vreau să aflu detalii pentru mine și despre cele din primele apărute. Nu vreau să zică cineva că sunt un fan diesel înrăit, dar nici cu benzina nu m-am împăcat prea bine și pentru ce-mi trebuie mie (mașini mai spațioase pentru bagaje și familie, drumuri lungi) diesel e o variantă mai mult decât bună. Măcar știu pentru ce plătesc impozit și piese, ajunsesem să bag într-un Astra G 1.8 benzină bani de chiar îmi părea rău, și mașina n-a valorat mai mult de 4000 și ceva de lei pe piața curentă. Am mai avut probleme și electronice, chiar mă săturasem.

Ceva mașini așa spațioase și gen 8+1 am mai văzut la Mercedes Vito și nu numai, dar nu îmi plac prea mult (poate doar Rocar ce-mi mai plăceau, dar alea au fost proaste din fabrică și nu știu dacă se mai găsesc piese la ele și o mașină bună estetic și tehnic).

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

T1 cred ca au fost doar cu motoare boxer pe benzina, racite cu aer.
Sunt foarte scumpe.
In copilarie aveam la bloc un T2 diesel; nu stiu daca asa a venit din fabrica, sau era "inventie" romaneasca. Pe vremea aia se puteau omologa schimbarile de motor foarte usor.
Ca dube vechi si interesante, mai este Barkas, dar e naspa motorul la ele; sunt in doi timpi, de fabrica. Romanii le puneau motoare de Dacie si mergeau mai bine, deci iti dai seama pe unde se situeaza motorul ei laughing
Mai studiaza Mercedesurile TN/T1 sau MB100, au fost bune, iar preturile sunt mici, nu au atras colectionarii (inca).
Preturile la T4 scad pentru ca masinile inca nu prezinta interes din partea colectionarilor. Sunt dube actuale depasite, inca nu ii e dor nimanui de ele. Vei vedea ca in 5 ani vor exploda preturile lor, la fel cum s-a intamplat si cu T2, T3, Golf 2, Dacia 1300, Mercedes W123 samd.

| ADK2 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

T4 au încă puțină valoare pe piață, mă refer unul în stare chiar bună. Sunt și destule "coji" pentru piese la prețuri prietenoase dacă ai unde să le ții. Îmi plac și Mercedesurile alea, am să văd, dar nu cred (T3 și 4 tot iau, orice ar fi), Barkas consumă mult, însă VW T3 & T4 au un loc special în suflet. Va fi mai greu de găsit un T3 în stare bună și prietenos cu prețul (adică până în vreo 8000 lei) și de care să mă pot folosi de câteva ori lunar doar cu întreținere minimă. M-ar interesa unul dacă aș mai găsi cu toate geamurile din spate culisante și cu preșuri de noroi și capace metalice cromatice la roți în bună stare și originale. Da, lista se scurtează și mai mult așa...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ADK2):

T3 deja se vinde la pret de colectie.
T4 inca e o utilitara de buget.
Eu as cauta doar sa fie caroserie "tun" si omologare 8+1. De acolo poti pune tu geamurile culisante, banchete orice model (doar sa fie stock).
Si eu imi doresc o vechitura, Vectra A. Preturile au fost intre 300 si 800 de euro in ultimii doi ani. Acum au disparut si din trafic, si de la vanzare. Costa de la 1000 de euro in sus, una decenta.
Asa se intampla cu toate masinile vechi, initial scad, datorita uzurii morale, apoi urca brusc, cand nu se mai intalnesc in trafic.
Avantajul sa stii ca e la piese, de exemplu pentru T4 acum ai prinde preturi foarte bune la consumabile si elemente de tinichigerie, pentru ca nu mai este cerere pentru ele, se cam scot din productie, iar depozitele le baga la lichidare de stoc.
Un proiect T4 te-ar costa acum foarte putin. Peste 3-5 ani deja risti sa dai cu 1000e in plus pe masina.

| SoulReaver a răspuns:

Cam ce vrei tu in afara de t4 e cam greu de gasit in stare bună. T1 și t2 au cam fost mâncate se sarea de pe drum, daca gasesti una salvabila va costa mult. Cel mai bine mergi pe T4 dacă găsești una fără prea mulți km.