T1 cred ca au fost doar cu motoare boxer pe benzina, racite cu aer.
Sunt foarte scumpe.
In copilarie aveam la bloc un T2 diesel; nu stiu daca asa a venit din fabrica, sau era "inventie" romaneasca. Pe vremea aia se puteau omologa schimbarile de motor foarte usor.
Ca dube vechi si interesante, mai este Barkas, dar e naspa motorul la ele; sunt in doi timpi, de fabrica. Romanii le puneau motoare de Dacie si mergeau mai bine, deci iti dai seama pe unde se situeaza motorul ei
Mai studiaza Mercedesurile TN/T1 sau MB100, au fost bune, iar preturile sunt mici, nu au atras colectionarii (inca).
Preturile la T4 scad pentru ca masinile inca nu prezinta interes din partea colectionarilor. Sunt dube actuale depasite, inca nu ii e dor nimanui de ele. Vei vedea ca in 5 ani vor exploda preturile lor, la fel cum s-a intamplat si cu T2, T3, Golf 2, Dacia 1300, Mercedes W123 samd.
T4 au încă puțină valoare pe piață, mă refer unul în stare chiar bună. Sunt și destule "coji" pentru piese la prețuri prietenoase dacă ai unde să le ții. Îmi plac și Mercedesurile alea, am să văd, dar nu cred (T3 și 4 tot iau, orice ar fi), Barkas consumă mult, însă VW T3 & T4 au un loc special în suflet. Va fi mai greu de găsit un T3 în stare bună și prietenos cu prețul (adică până în vreo 8000 lei) și de care să mă pot folosi de câteva ori lunar doar cu întreținere minimă. M-ar interesa unul dacă aș mai găsi cu toate geamurile din spate culisante și cu preșuri de noroi și capace metalice cromatice la roți în bună stare și originale. Da, lista se scurtează și mai mult așa...
T3 deja se vinde la pret de colectie.
T4 inca e o utilitara de buget.
Eu as cauta doar sa fie caroserie "tun" si omologare 8+1. De acolo poti pune tu geamurile culisante, banchete orice model (doar sa fie stock).
Si eu imi doresc o vechitura, Vectra A. Preturile au fost intre 300 si 800 de euro in ultimii doi ani. Acum au disparut si din trafic, si de la vanzare. Costa de la 1000 de euro in sus, una decenta.
Asa se intampla cu toate masinile vechi, initial scad, datorita uzurii morale, apoi urca brusc, cand nu se mai intalnesc in trafic.
Avantajul sa stii ca e la piese, de exemplu pentru T4 acum ai prinde preturi foarte bune la consumabile si elemente de tinichigerie, pentru ca nu mai este cerere pentru ele, se cam scot din productie, iar depozitele le baga la lichidare de stoc.
Un proiect T4 te-ar costa acum foarte putin. Peste 3-5 ani deja risti sa dai cu 1000e in plus pe masina.
Cam ce vrei tu in afara de t4 e cam greu de gasit in stare bună. T1 și t2 au cam fost mâncate se sarea de pe drum, daca gasesti una salvabila va costa mult. Cel mai bine mergi pe T4 dacă găsești una fără prea mulți km.
TheOne19 întreabă: