Daca turezi motoru cum spui nu-ti faci tie bine, in sensul ca consumi mai mult conbustibil decat daca ai tura normal.Viteze se schimba undeva la 2300-2500 rpm, apoi fctie de treapta in care rulezi, dara cu cat viteza creste, va creste si turatia.Acu ca turzi tu pana la limita asta nu-i bine, pentru ca s-ar putea odata so scapi pe rosu cum zici si s-ar putea sati sara toate alea pe mai stiu eu unde, bine depinde si de motor de cine e facut, cat de bun este facut.Acum nu vad legatura dintre turat si turbo.Bine poate o fi vreo legatura dar nu stiu daca ar afecta asta turbo cu ceva. Turbo se poate defecta dintr-un singur motiv si anume daca se duc semeringurile. Turbo infundat nu-i stricat zic eu, doara afecteaza masina.Acum ca turezi tu la ce stiu eu ce valori nu vad cum ar afecta turbina. Turbina oricum se duce in timp, adica mai bine spus semeringurile de la turbina se duc, atunci scapa ulei la inceput putin, apoi mai mult, ungerea devine insuficienta si axul turbinei se poate bloca.Acum daca turatia poate influenta cu ceva semeringurile asta nu stiu, as tinde sa cred ca nu, deoarece turbine alea is facute sa se potriveasca zic eu cu motoru, cu turatia motorului, poate si ceva mai sus.Deci tu in afara ca consumi motorina aiurea si ceva uzura nu stiu daca ceva f rau se poate intampla.
Salutare!
Daca eu iti pun in spate un sac de 35 de kg si te alerg la capacitatea ta maxima vreo 25 de km asa...cum e treaba?
Nu se schimba in 3000 cand e motorul rece. Un motor rece nu trebuie turat! De-asta se duce turbo repede.
Orice motor are un regim de functionare si turatii, nu esti la Nascar...Pana si alea au nevoie de o pregatire inainte de cursa.
Sfatul meu sa nu il omori asa ca nu te mai tine 1 an.
Cam mult pentru un Diesel.
Când e rece evită să îl accelerezi peste 2000.
Nu e prea bine că schimbi pe la 4000 de ture, nu se întâmplă nimic imediat dar pe viitor o sa ai probleme.
Dacă vrei să conduci în stilul pe care l-ai spus mai sus mai bine îți iei ceva pe benzina.