| Anonimus19191 a întrebat:

Salut TPU. Vă rog să mă ajuți cu o lămurire. Am căutat pe net înainte dar nu am găsit un răspuns care să mă lămurească...
Am un Seat leon din 2010, facelift.
Motorizarea este 1.4 tsi, cod CAXC mai exact. Cel care e cu mai puține probleme din ce am înțeles.
Am mașina de aproximativ 3 luni, însă de două zile observ că scuipă ulei pe evacuare... Turbina funcționează în parametri optimi, verificată și pe diferite testere, OBD uri. Am schimbat acum 4 zile ambreiajul, totul merge perfect, nu bate nimic, nu se aude nimic ciudat la motor. Mașina (motorul) are 211413km actuali, reali și verificați. Menținerea că bujiile trebuie schimbate căci sunt într-o stare destul de proastă, dar nu cred că are vreo legătură. Nivelul uleiului este scăzut, urmează să completez. Schimbul de ulei și filtre a fost făcut la 207.014 km, acum o lună aproximativ. Altă mențiune ar fi că distribuția e cam pe ducă, mecanicii mi-au spus și arătat că am scurgeri de ulei, de la distribuție. Luna viitoare o schimb. Plus racordul dintre finală și intermediară de la evacuare e aproape praf, e mâncat și mecanicii au spus că e normal, fiind benzinar și lucrând la temperaturi mari, e 50 de lei, îl schimb zilele astea.
Pe scurt, astea sunt toate problemele... Mă puteți ajuta cu problema cu uleiul? Trebuie segmentat motorul? Un sfat?
Mulțumesc anticipat happy

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Iese ulei la evacuare unde mai exact, pe toba de esapament, sau despre ce evacuare este vorba?
Daca iese ulei pe la toba, esti mincat laughing in primul rind s-a dus, sau se va duce catalizatoru, asta daca nu-i dus deja, nu ai spus daca ai lumina check engine ON, dar daca o ai, catalizatorul e dus deja.

Ulei ce spui tu nu-i de la segementi, e de la turbina, scapa ulei turbina pe la evacuare, pe la turbina.

Ca idee turbo, are 2 turbine, sau 2 cum sa le zic, tehnic ei le numesc
-Turbina, aia de la evacuare
-Compresor, aia care baga aer in admisie.
Turbo, are un corp comun si 2 camere, comunica una cu alta doar printrun ax comun.
De acel ax este prinasa turbina dar si compresorul.In mebele parti sunt semeringuri, pentru ca acel ax este uns, cu uleiul din motor, acelasi ulei face ungerea si la acest turbo.

De regula se cam duce semeringu de la Compresor, dar si de la Turbina, adica evacuare, asa ca pe acolo pierzi acel ulei.

Curge Distributia adica? Tu sau mecanicii lui peste prajiti stiti cei aia distributie? Nu stiti ca de stiati filosofi erati laughing

Este posibil sa mai iasa ceva ulei pe la capacul chiuloasei, de aia or zis ei ca pierzi pe la distributie, dar este o exprimare de gradinita.

Indiferent pe unde ai pierde ulei, la partea motorului, nu are cum acel ulei sa ajunga sa iasa pe toba de esapament.

Daca sa spunem ar scapa pe linga segementi, uleiul ajuns acolo se arde, odata cu benzina.
Daca scapa pe la garniturile de la supapa la fel intra in cilindri si se arde.
Gandeste in cilintri ai ardere, acolo arde acea benzina, daca intra si ulei arde si ala, ar trebui sa spui daca scpate fum, de care fum scoate pe esapament.

Daca scapa pe la turbina, atunci o parte din acel ulei se arde, pentru ca gazele care ies is foarte fierbinti, dar o parte trece mai departe, ajunge prin catalizator si afara unde spui ca ar iesi.

Dar sa ajungi sa iasa ulei in halul asta, deja e groasa rau de tot, adica semeringu de la turbina este praf, o sa ai 2 mari probleme daca e cum zic, catalizatorul dar si turbina, se poate bloca.

Dra daca ar scapa ulei pe la turbina la evacuare, atunci ar trebui ca masina sa scoata fum rau, pentru ca o parte din ulei ia foc in contact cu gazle care ies din evacuare.

Dar ulei sa ajunga sa iasa pe teava de esapament, cam asta ar fi singura cale.
Poate ca nu este ulei, este apa si tu spui ca scuipa ulei laughing masinile pe teava de esapament mai scoate si apa, asta pentru ca au catalizator, si ala catalizeaza gazele arse, o parte is reduse la apa si mai stiu eu ce alte gaze mai putin nocive pentru mediu.

Pune mina cand iese ce spui si vezi pe degete, este apa, sau e ulei.Eu mai degraba cred ca este apa si tu spui ca este ulei. Pune mana ca nu musca laughing doar asa poti afla sigur ce iese pe acolo.

Tu poate ca nu ai nici o problema iar mecanicii aia vor sa faca si ei un ban cinstit mintindute pe tine, au vazut ca este loc, hai sal parlim pe asta laughing

| Anonimus19191 explică (pentru relian):

Nu am aprins niciun martor în bord. Fum, nu scoate de nicio culoare. Și da, pe toba de eșapament scoate.

| relian a răspuns (pentru Anonimus19191):

Daca iese pe toba de esapament ulei cum spun, nu exista sa nu fi scos fum, ar fi iesit fum ca la locomotiva cu carbuni laughing

Asa ca, eu cred ca ce vezi tu ca iese este apa si nu ulei.Bine apa ar fi incolora, iar tu banui ca vezi negru, dar ar putea sa fie apa murdara de la gaze, de la fum.
Puna mina pe ce iese si freaca asa cu degetele, doar stii cand ai ulei pe degetesi cand este apa.
Nici o lumina la bord, nici zare de fum, asta inseamna ca masina este buna, iar tu cine stie ce ai vazut sau vezi.

Ulei nu are ce cauta daca ai avea segementi uzati, sa iasa ulei pe toba, asa ceva nu exista, uleiul ala nu curge ca la robinet.Plus de asta, gandeste ca la evacuare ai o temperatura foarte ridicata, de ar ajunge ulei acolo sar aprinde, sau macar ar incerca si ar iesi fum.

Pune mina cand mai vezi ca scuipa cum spui si vezi daca este apa.Masinile asa scot pe toba apa, in caz ca nu stiai, de la cataliza gazelor de evacuare.

2 răspunsuri: