| bagialex a întrebat:

Vreau sa îmi cumpăr o Skoda Octavia 1, 9tdi 2005. Îmi puteți spune cam ce "bube" are majoritatea? Mă refer la ceva mai grav motor-cutie ca așa cam știu ce trebuie sa mai aranjez pe la ea dar sunt chestii minore( un geam electric, încărcare freon, etc )
Și merita 1700 e mașina? Problema este ca nu e înscrisa și taxa este în jur de 1000e +... cea ce mi se pare foarte mult. mă gândeam sa o înscriu pe bulgaria sau nush. sa aștept pt ca am văzut ca o sa se modifice taxa în toamnă.

8 răspunsuri:
| bagialex explică:

Au* laughing analfabet laughing

suntserios
| suntserios a răspuns:

De unde sa stim noi ce probleme are masina pe care vrei tu sa o cumperi. Daca a fost bine intretinuta s ar putea sa iesi ieftin... dar totusi e o masina veche de 11 ani asa ca o duci la un test inainte si ai sa afli

| FurtunaDiesel a răspuns:

La 1700 neinmatriculata e cam scumpa si din 2005... adusa de afara are undeva la 300.000 km, nu cred ca merita!

Nu te baza pe taxa ca se va modifica, este discutia asta de 2 ani si deocamdata nimic!

Ca probleme... Skoda are nenumarate, electronica de pe masina, turbina cade al modelele produse intre 2003 si 2010, telescoapele sunt foarte rigide si pica repede pentru ca au echipat automobilele cu modele de la Sachs, eu nu as lua.

La asta se adauga uzura la oboseala, are 11 ani si cu siguranta are kilometrajul dat inapoi, in realitate ar trebui sa aiba pe la 350.000 minim si pun pariu ca in bord are cam 180.000!

| OldSoul a răspuns:

Din 2005 atat de ieftina...
Pare prea frumos sa fie realitate, poate dar daca e cu volan pe dreapta...

| bagialex explică:

Mașina are 225k km și are 2 rânduri de nr roșii scoase și mai are unul pe care potI sa îl scoți. Ultimul rand de nr roșii a fost scos în octombrie 2015 și de atunci mașina nu a circulat. Și mai este și taxa în jur de 1200e probabil, nu știu exact ca nu are RAR făcut

| TrăieşteClipa a răspuns:

Din punctul meu de vedere sunt cele mai reusite masini.
Am 5 prieteni care au masina asta de noua model 2007-2008.
Cu totii au trecut de 300.000 fara probleme. Unul singur a inlocuit ambreiajul la 275.000 si altul la 200.000 a inlocuit caseta de directie din cauza unor mecanici nepriceputi.
Adica a picat caseta a doua zi dupa ce a inlocuit in service doua capete de bara.
Distributia la 120.000 si consum mediu 5, 5%.
Si eu am fost tentat sa-mi cumpar una identica dar eu sunt fan GPL si mi-am luat o benzinara tot Octavia.
Piese ieftine, confortabila si se gasesc peste tot.
Eu as plati cei 1000E pentru inmatriculare.Doar cocalarii au masini inmatriculate in BG.
Niciunul nu a inlocuit altceva in afara de consumabile.
Doar ca toti au facut reviziile la Skoda si nu la service de cartier.
Costa ceva mai mult intr-adevar, dar per total iesi mai ieftin.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

In primul rand, din partea motorului nu te astepta la probleme. Toate 1.9 TDI sunt foarte reusite, iar pe Octavia in perioada aia se puneau multe ALH-uri, adica TDI de 90cp, cu injectia foarte rezistenta, si putine consumabile.
Eu am avut o Octavia 1, si sincer imi venea sa beau banii incasati, cand am reusit sa o vand (dupa multe luni). Nu m-a deranjat motorul, desi era un 1.6 benzina slab ca putere. Era foarte primitiva ca dotari: toate geamurile la manivela, nu avea ABS sau ESP, nu avea AC. Singura dotare era inchiderea centralizata, si imi facea niste figuri de imi venea sa-i dau foc. Mai precis, nu se descuia cum trebuie, iar in timpul mersului se blocau si deblocau usile, la fiecare trepidatie. Luminile din bord faceau talente si ele dupa gropi, stergatoarele porneau singure, etc.
Caroseria era foarte rezistenta, atat ca siguranta, cat si in timp, nu avea pic de rugina. Insa suspensia era tampita, balansa ca un car cu fan.
Eu n-as repeta greseala de a cumpara a 2-a Octavia, si nici ceva asemanator (Golf, Leon, Bora, Toledo, A3 sunt toate cu aceeasi mecanica precum Octavia), dar aici e vorba si de gusturi.
Oricum, inainte de Octavia am fost entuziasmat de un Mercedes W124 pe care l-am avut, apoi am fost mai multumit de Logan 2009, iar in prezent am un Opel din 93 cu pachet full electric, turbo-diesel si extrem de stabil, care ma face sa rad de vremea in care ma chinuiam sa circul cu Octavia, de dragul aspectului destul de modern pe care il avea.
P.S.: Nu se intampla la multe masini, insa Skoda nu a gandit foarte bine inchiderea capotei, iar la a mea, avand accidente in trecut, s-a deschis capota de doua ori, in mers, mi-a facut praf parbrizul, balamalele, si mi-a indoit o portiune buna din cupola. Am mai avut alt model de Skoda in familie, si la aia se deschidea capota in mers.
Cat despre pret, 1700e e ok, raportat la pretul pietei, insa ajungi pe la 3000e cu toate cheltuielile (tradus acte, omologare RAR 450 lei, timbrul de mediu, cheltuieli inmatriculare ~700 lei, etc).
Recomand cu caldura un Ford Focus 1.8 TDDI, e mult mai spatios, confortabil si stabil decat orice s-a construit pe platforma Golfului (Octavia, Bora... le-am enumerat mai sus). La bani iesi tot pe acolo, iar ca feeling nu se compara, conduci din placere, nu din necesitate.