Motorul este de provenienta PSA, 1.6 HDI. Este foarte fiabil, atat timp cat nu e masina vreunui prost.
Topul greselilor pe care il fac taranoii care strica Fordurile, e asta:
1. baga ulei Ford Formula - e ca si cum ai baga 3 litri de Unisor, si doi pumni de nisip.
2. il conduc cum i-a invatat tataia ca se conduce Dacia 1300, baga a 4-a la 50km/h, iar la 70, a 5-a. Dieselul cu CR si DPF trebuie tinut mereu peste 2000 rpm, iar cand ai motorul cald si ulei bun, iei demaraje cu a 3-a pana pe la 4000rpm, sa cureti evacuarea si depunerile din camera de ardere.
3. fac "revizii" in fata blocului, nu pun masina pe tester niciodata, li se termina aditivul pentru DPF, si de acolo "e un cosmar sa ai din asta cu DPF".
Motoarele astea pe Peugeot nu au nici o problema cu turbinele, pentru ca nu se baga ulei Ford Formula. Pe traseul de ungere a turbinei exista un filtru (sita). Uleiul Ford face depuneri la greu, infunda filtrul ala, iar turbina merge fara ulei. Nici o turbina nu va rezista fara ulei. Stiu cazuri care au schimbat cate 3-4 turbine, si nu le-a zis nimeni sa verifice alimentarea cu ulei.
DPF-ul umed este unul foarte avantajos, nu face probleme, regenerarile sunt foarte curate, gazele nu miros, dar trebuie sa intretii masina.
Probleme cu injectia nu sunt la aceste 1.6 si 2.0, sunt la 1.8 TDCI, care e motor original, conceput de Ford, dar dezvoltat impreuna cu Delphi, care fac cele mai de rahat injectii, dupa Siemens.
De mentionat si faptul ca 80% din mecanici isi prind puța cand le arati un Ford; unii nu stiu nici sa ii ridice capota, iar cand ceva nu e in regula cu ele, ca sa nu recunoasca faptul ca n-au habar de masini, spun ca marca nu e buna.
Masina aia e foarte buna, daca nu o iei gata terminata de vreun taranoi, si daca respecti ceea ce am scris aici.
Salut. Problema principala la acest motor este DPF. Orice diesel mai are probleme cu DPF, dar la cel 1.6 TDCI e regula sa ai. Daca ti se infunda atunci automat ti-o cazut si turbina. Pe langa alte probleme cum sunt injectoarele si asa. Multa lume zic ca e un motor prost si o cam ruinat reputatia Ford. Daca vrei un motor diesel fiabil as zice sa te orientezi catre 1.9 TDI (VW, Seat, Skoda, Audi), 1.5 DCI (Renault/Dacia), 1.6 CRDI ( Hyundai/Kia).
anonim_4396 întreabă:
Daniel1211 întreabă: