Depinde cât de tare a tras de mașină vechiul proprietar. Dacă l-a ingrijit, până la vreo 300 de mii, n-ai probleme. Piese găsești pe toate gardurile (pardon, site-urile) la prețuri ok
Motorul e ok, dar se da pe consum de ulei, din cauza capacitatii mici vs sarcinii mari la care este pus. Masina e grea, sa stii. Eu am 1.9 150cp pe Vectra C, si e doar decenta, zic eu. E genul de caroserie care se simte bine pe la 200+cp, cu motor mare.
Consumabilele sunt premium, fiind vorba de o limuzina, pe platforma comuna cu Saab 9-3 si 9-5. Basculele de pe fata sunt de la 500 de lei bucata in sus. Amortizoarele simple (nu IDS) sunt de la 250 de lei/bucata.
Pe spate are suspensie multi-link, adica are multe brate, dar spre deosebire de grupul VAG, acestea tin undeva la 250-300. 000km, dupa care se pot bucsa, nu e obligatorie inlocuirea completa.
Caroseria sta bine la capitolul tabla, nu exista probleme electrice decat in stopuri (se oxideaza din cauza ca functioneaza cu dimmer). Incuietorile, manerele, inchiderea centralizata si alte accesorii nu fac probleme niciodata.
Spatiul interior la berlina si GTS (hatchback) este ok, la break si Signum este impresionant, stai in spate ca boierul.
Suspensia e pentru confort, are un feeling de barca, insa este stabila.
Daca iti cumperi, nu folosi uleiul GM, este prost. Recomand Mobil 5W40 pentru benzinare si Ravenol HLS 5W30 pentru 1.9 CDTI.
Cat despre motoare, 1.6 e bun daca folosesti masina in oras sau pe distante mici.
1.8 125cp si 140cp ar fi un pic mai ok, fiind o masina grea.
2.0T e un motor misto dar are multe consumabile si consuma mult, poate chiar 17 litri/100km.
2.2 direct (benzina) e motorul ideal pe benzina la ele, raport consum/performante bun, dar taxele sunt mari
2.0 dti e un motor simplu pentru buget redus, merge cu orice motorina, iar singura problema este cu pompa de injectie, mai exact calculatorul ei, care se poate defecta in timp.
2.2 dti e mai puternic dar are taxele mari si aceeasi problema cu injectia
1.9 CDTI 8v (100-120cp) este fiabil dar nu trage cine stie ce
1.9 CDTI 16V (150cp) trage ok dar trebuie curatata galeria de admisie la fiecare 50-60. 000km, pentru a preveni problemele cu clapetele swirl
2.8 benzina aspirat si turbo au taxele mari si sunt inutile intr-o tara fara autostrazi
3.0 CDTI este un motor neinteresant pentru Romania, are impozitul imens, puterea doar pe la 170cp, iar fiabilitatea este ceva mai redusa decat la 1.9 CDTI 16V.
Eu recomand masina, dar sa stii ca e mare si joasa, nu intri pe oriunde cu ea.