In garajul propriu? detii scule atat de avansate incat sa modelezi tabla la nivelul ala incat sa iasa o caroserie?
Stai tu linistit baiete ca in Romania nu poti sa faci masini in garaje si dupa sa umbi simplu legal pe strada.
Numai descurajati copilul
Uite o lista cu ce unelte iti trebuiesc.
-Flex
-Bormasina
-Ciocan
-Autogen
-Aparat de sudura
-Compresor de aer
-Furtun de aer sub presiune
-Pistol pentru vopsit
-Echipament pentru vopsit
-Echipament pentru sudat, taiat cu flexul
-Bazin pentru tratament tabla
-Solutie tratament tabla
-Bani pentru un inginer auto si 1-2 mecanici
-Rampa+ elevator
etc etc o sa iti zica inginerul ce mai trebuie.
Dupa ce termini masina trebuie sa te duci la RAR unde putin probabil vei primii toate aprobarile pentru a putea fi inscrisa in circulatie masina.
Salut, eu vreau sa fac doar caroseria, de ex iau caroseria de pe un bmw si pun caroserie de ferrari, asta e un exemplu, masina ramane aceeasi marca, nu se umbla la motor sau alte chestii. cum fac astia pe net la repliciile de lamborghini, ferrari etc...
Nu conteaza, daca ii schimbi sau nu motorul, si nu este asa simplu, facut proiect schite, nu faci asa ceva de pe o luna pe alta poate dura cativa ani.Si ca sa o pui in circulatie o sa fie aproape imposibil.
Am un unchi de si-a facut dintr-un toyota un ferrari modena 360. a cumparat kit-ul din strainatate... si are voie sa circule...
No, ca vreau sa fac si video sa arat cum l-am facut, daca e sa fac.
Trebuie sa stii tinichigerie foarte multa (sau sa angajezi o echipa de 2-3 tinichigii 'migalosi', sa ai modelul la scara cat mai apropiata de cea reala, si sa ai rabdare sa inveti sa modelezi fibra de sticla.
Eu unul, am reconstruit masini rupte de rugina la propriu, am evazat aripi pentru jante mai mari, am facut 'pleoape' din capote (bad boy look), dar sa modific o masina atat de mult, mi se pare aproape imposibil.
Ma uitam si la emisiunea aia pe Discovery, cu indianul ala care modela diverse masini, din flex, sudura si ciocan... Eu n-as fi circulat cu LEGO-urile alea. Oricum nu cred ca au drept de circulatie, sunt facute doar de show.
Iti spun de ce mi se pare imposibil sa faci dintr-o masina, o alta forma de masina:
Caroseriile din prezent, sunt autoportante. Ceea ce inseamna ca nu au sasiu, ci niste traverse si lonjeroane, in jurul carora s-a construit restul masinii. Structura masinii este aproape imposibil de modificat, daca vrei sa pastrezi integritatea si mai ales siguranta la impact al ei. Usile de exemplu, la un BMW e36 coupe, sunt prinse intre 2 stalpi esentiali, iar usa in sine are rolul ei de rezistenta. Daca muti stalpii, cel mai probabil nu se mai aliniaza cu traversele din podeaua masinii, iar in timp, masina se poate deforma. Nu mai zic de un accident, ca se face bucati, de la chestii de genul.
Alta problema in mare, cum faci tu partea cu geamurile (parbriz, stalpi, cupola, geamuri laterale), din cele de BMW, late si destul de inalte, sa semene cu cele de Ferrari?
Nu e chiar imposibil, dar e nevoie de ani buni de munca, cu echipe de profesionisti.
Metoda cea mai usoara, pe care mi-as dori sa o pun in practica si eu, cand imi voi permite, este constructia unui sasiu independent, cu forma joasa, mecanica adaptata de la diferite masini, apoi, carosarea lui.
Eu insa am in cap un proiect mai simplu, ceva de genul Rat Rod.
Nu stiu insa daca voi ajunge vreodata sa fac asa ceva, iar daca voi reusi, sunt constient din start, ca n-am nici o sansa de omologare.