„Acest termen defineste un motor cu o arhitectura a pistoanelor ce se misca in plan orizontal, de o parte si de alta a arborelui cotit.
Patentul pentru acest tip de motor cu combustie interna a fost obtinut de Carl Benz, creatorul primului automobil.
Unul din principalele avantaje ale acestei configuratii este inaltimea mai mica a motorului si, deci, un centru de greutate mai coborat. Un alt avantaj este acela al simetriei perfecte a lantului cinematic si al centrarii motorului in caroserie. De asemenea, motoarele boxer au un nivel al vibratiilor extrem de redus.
Cele mai cunoscute motoare cu aceasta arhitectura sunt Porsche 911 si Cayman/Boxster si masinile Subaru, insa in trecut aceasta arhitectura a fost folosita cu succes de motocicletele BMW si Moto Guzzi, de Citroen, Tatra, NSU sau chiar si de Ferrari, inclusiv pentru monoposturi de Formula 1".
Este un motor in V doar ca duci de capetele V-ului in jos, adica frectie la picior de masa Daca ar fi fost atata de bune ar folosi toti astfel de motoare.
Cele mai bune motoare sunt cele care sunt pe piata. Daca vine unu cu o caricatura ca asa vrea el so puna e problema lui, aia nu inseamna ca e si mai bun, desene animate ce face ala.Da faci motor nu prea inalt dar lat iei de undeva si pui altundeva.
Deci asta e tot, este de fapt un motor in V tras de v-ul ala aproape de orizontala, in rest este acelasi motor.
Sunt si motoare tot la fel ca si asta boxer care au 2 pistoane pe cilindru.
Boxer vine de la boxer ala care face box,ambele maini se mista pe orizontala, vorba vine.
Pe viitor ai google, nu trebuie sa intrebi aici, gasesti chestii cu animatie, iti arata f bine cum functioneaza, ce este si etc.Doar sa scrii in engleza.
https://en.wikipedia.org/wiki/Flat_engine
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnn... întreabă: