Nu se poate asa de la distanta ca cineva sa iti spuna ca e de vina cutare sau cutare, doar mecanicul poate in baza diagnozei (tester), cred ca apare acolo cauza, de preferat un tester original opel parca-i spune OP-COM si mers la un mecanic care chiar se pricepe sa interpreteze erorile, caci in ziua de azi sunt o multime pe internet de "meseriasi" care dispun de diagnoze dar ei in viata lor nu au schimbat nici lichidul de parbriz la o masina.
Daca era diesel mai inteleg, in plus tu nu ai rateuri, nu iese fum negru mult, nu ai EGR infundat (ca nu ai egr)... puii mei
Ce poti tu face pana sa mergi la mecanic:
- Sa verifici filtrul de aer, filtrul de combustibil sa iti aduci aminte cand ai facut ultima data revizia masinii cu filtre + ulei
- Cand ai schimbat ultima data distributia si daca a fost facuta corect?! apare pe tester daca a fost pusa gresit cu 1 dinte de exemplu
- Cand ai schimbat ultima data bujiile, verifica si bujiile, la benzinare bujiile sunt foarte importante si lumea uita de ele creznad ca ele au viata infinita!
de luat in calcul si o uzura a injectoarelor, dar iarasi verificat la un mecanic ca e o operatiune de profesinist, uneori duzele injectoarelor se uzeaza.
Atentie eu nu sunt specialist, am scris doar din ce citesc!
Prima eroare nu mi-e clara, ar putea fi vorba doar de mers anormal al motorului, sau senzor ax cu came.
A doua eroare poate fi de la clapeta de acceleratie.
Doar cu testerul pus ti-as putea da sfaturi concrete.
Daca e eroare pozitie ax cu came e nasol, poate fi distributie, dar de ar fi ea, nu ar porni deloc.
Clapeta de acceleratie ar putea avea probleme electronice sau mecanice.
Pe scurt, trebuie un mecanic acolo, cu tester.
Numai in service auto vei afla ce are, du o la ei si afli si ce are si cît costă