Salut! Ar putea fi o problema cu arborele cu came, care poate determina o bataie a tachetelor sau a supapelor sau poate fi vorba de probleme cu sistemul de injectie de combustibil sau cu turbina, care poate genera zgomote sau vibrații neobișnuite.
Nu ai spus nimic de lumini aprinse la bord, de check engine daca este ON sau Off, asta e ce conteaza, sau asta trebuie sa spui prima data, ce lumini ai sau daca ai ori nu lumini aprinse la bord.
Zgomotul ala nu este semn bun deloc, nu inteleg cum cei de la reprezentanta au putut spune rahaturile alea, ca nu-i nici o problema.
Chestia este ca cei de la reprezentanta ce sa stie aia se ocupa mai mult cu schimbatul unui ulei cu chestii de intretinere si putin spre deloc cu reparatii de motoare sau mai stiu eu ce alte chestii complicate.
Deci mecanicii de la reprezentanta, desi au de toate, parerea mea, is cei mai slabi mecanici, nu au experienta, gasesti putini sau f rar unu bun la aia.
Eu spun sa cauti un mecanic priceput, macar sa iti dea un diagnostic, sa iti spuna sigur de la ce este acel zgomot.
Ce mecanici is aia care spune sa conduci masina sa, ca nu-s probleme, dar care habar nu au de la ce ar putea sa fie acel zgomot, cum poti sa spui asa ceva, te minunezi de astfel de oameni.
Deci face acel zgomot doara cand masina este in miscare, esti sigur de asta? Nu face zgomot cand masian sta pe loc cu mototul pornit?
Ok uite ce trebuie sa faci.Cu masina stind pe loc, pornesti motorul, dai geamurile jos sau pui pe cineva sa stea afara sa asculte si tu accelerezi masina dar asa brusc, lasi pedala libera, apoi iar brusc apoi afli daca face asa zgomot sau nu.
De ce spun asta? Cineva pe aici spine ca ar putea sa fie de la intinzatorul stiu si eu care lant din chiulasa, ar putea sa fie ca la turatii ce spui, ori cand se modifica turatiile mai brusc lantu ala slab fiijnd sa se "legene"mai tare si sa loveasca carcasa, sau cei pe linga el.
Dar sa vezi daca ar fi lantul ala, faci cum am spus proba cu masina pe loc, motorul pornit si apasat acceleratia cand lasata liber cand apsata brusc.
In felul asta daca ar fi lantul si ar atinge pe undeva, ar trebuie sa auzi acel zgomot si cu masina stind pe loc.
Daca in urma acestui test, motorul nu mai face acel zgomot, asta deja nu mai suna a problema de motor, adica zgomotul respectiv nu se aude de acolo.
Cam asta ai putea tu sa faci acum, fara sa te coste nimic, sa verifici chestia asta ce am spus mai sus.
Apoi revii si ne spui ce se iontimpla.
Salut, Relian, Hristos a Înviat.
Da, nu am nici un martor in bord. Părerea mea( nu sunt mecanic și nu ma pricep) ar fi o garnitura pe habar nu știu unde, dusă?♂️ sau posibil cum zici tu.
Am sa probez astăzi și am sa revin.
Mai nou am o problema cu turbo(cred, nu știu 100% sigur) și am martorii EPC și Motor in bord aprinsi, dar asta de acum recent. Deci (nu știu) sa aibă problema între ele, cred.
Oricum turbo am vorbit deja am sa îl schimb acum in vara când merg in România.
Nu ai martori in bord, ai spus tu, dar de fapt ai, EPC si lumina aia check engine aia ce sunt? La aia le spuneti voi martori, la orice lumina aprinsa la bord care nu ar trebuie sa stea aprinsa i se spune martor, sau lumini de avertizare, iti zice ca ai probleme.
EPC este legat de ceva probleme electrice, bujii, ceva undeva nu este curent cit trebuie.
Check engine ala poate inseamna orice, trebuie sa scanezi masina sa vezic e coduri da, apoi o sa stii unde si ce probleme sunt.
Turbina sa o schimbi nu vad de ce, atit timp cit nu ai probleme acolo, nu te apuca sa schimbi chestii la care nu-s probleme, mai bine rezolvi problemele existente.
Daca la turbina sunt cabluri, atunci check engine ala ar putea sa arate orice. Daca turbina nu are cabluri care sa duca acolo, sa aiba ceva chestii electrice, atunci nu ai probleme la turbina.
Dar check engine ala arata cum am spus probleme, deci acel zgomot de care spui, ar putea sa stii cauza daca ai scana amsina.Cumpara si tu un scaner de buzunar., de ala micut, scanezi si vezi ce coduri sint.Ala costa 30-50 dolari este universal, macar stii cand apare ceva.
Zgomotul ala nu vine de la garnituri, iar atunci cand ai check engine ON si mai auzi si zgomote, sigur lumina aia s-a aprins p[t ca is probleme undeva.
Eu am 2 scanere, unu l-am lasat in RO e micut cum spjun ce il tii in palma, acu am luat altul ceva mai performant, dar si cu ala ce spun afli ce ai nevoie.
Indiferent ce scaner ai avea, cai f scump cai f ieftin, un om nefamiliarizat sau chiar si cei care se mai pricep, nu stiu doar din ce spune acel scaner ce p[robleme ar fi.
Tot te uiti pe net la cei care se ocupa si gasesti explicatie mai detaliata decat iti da un scaner.
Ca idee nu lua scaner din ala ce pui pe telefon sa citeasca, ia unu de asta ce am spus universal mic de buzunar. Uite iti las un link unde poti vedea despre ce vorbesc.
Uite eu asa am, exact ca asta, ce am spus ca am lasat in RO.Dar gasesti si mai ieftin, eu am gasit cu 40 dolari.
https://www.amazon.com/......0007LEG2K/ tag=hyprod-20&linkCode=df0&hvadid=312064691975&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=7456507883908352663&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9026930&hvtargid=pla-571542206341&psc=1
Verifica daca nu cumva becurile sunt arse sau nici nu mai sunt.
La care becuri te referi?
Sincer, nu te supăra, dar întreb ce treaba are zgomotul de "metal pe metal" cu becuri?
Tu numesti ''masina'' o chestie de acum 20 de ani. Si la REMAT o refuza!
Https://www.amazon.com/......073RF7Z47/ tag=hyprod-20&linkCode=df0&hvadid=312177448019&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=7456507883908352663&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9026930&hvtargid=pla-491474138373&psc=1&tag=&ref=&adgrpid=61495038909&hvpone=&hvptwo=&hvadid=312177448019&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=7456507883908352663&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9026930&hvtargid=pla-491474138373
Salut, m-am exprimat eu greșit, scuze.
Da, martori am din cauza turbo-ulii. Am făcut testere și da, turbo e defect, dar înainte pana sa am problema cu turbo, nu am avut martori in bord.
Și da, am probat cum ai zis tu sa accelerez brusc și scurt la relantiu și chiar așa se aude, turația normala plus ceva ca de "clănțăneală", ca și cum ar juca niște biluțe de fier. habar n-am?♂️ mereu se aude când fac cum ai zis tu.
Ce ar putea fi, ce recomanzi?
Ai probleme la chiuloasa, trebuie data jos si reparata, aia e tot.Nui mare filosofie, dar daca nu te pricei tu sa o faci personal, trebuie sa dai bani.Asta nu ar fi problema, problema este de mecanic, sa gasesti pe cineva care stie ce trebuie facut.
Daca meregi la mecanicii la care ai mai fost, mai bine nu te mai duci, mergi asa in continuare.
Problema nu se va rezolva singura, in timp o sa se auda din ce in ce mai rau.
Nu pot sa spun asa doara din descrierea cuiva exact ce poate fi, poate fi lantul, poate fi tachetii.
O alta chestie, presiunea la ulei este buna? Zic nu s-a aprins nimic la bord lumina in legatura cu uleiul la motor?
Intreb pentru ca unele chestii lucreaza pe presiune de ulei, probabuil si acel lant, are un intinzator hidraulic.
Cam astea doua ar putea fi cauzele acelui zgomot. Daca ce spui tu in legatura cu check engine, acele codurio sunt doara pentru turbina, dar asgta trebuie sa fii sigur.
Aui spus check engine s-a aprins din cauza turbinei, nu ai codurile, sau ce cod a dat cand ai scanat?
Treb sa fii sigur ca check engine arata doara problema la turbina nimic altceva.
Daca asa stau lucrurile, sa rezolvi problema, trebuie sa dai chiulasa jos, cumperi garnituri noi, de chiulasa, de capac la chiuloasa, desfaci axul sau axele cu came, scoti tachetii vezi cum se prerzinta, eventual pui alti noi.
Ori duci chiuloasa la refeacut, dar sa puna alti tacheti.O alta idee ar fi sa cumperi o alta chiuloasa folosita dar buna, de unddeva de unde sa iti dea garantie, desi ar fi mai bun sa o refaci pe a ta, sa pui valve si tacheti noi, garnituri noi, iti afci o chiuloasa brici, stii ca nu o sa mai ai acolo probleme.
Bine acu depinde si ce piese pui, daca pui chinazarii or sa te tina cit or sa te tina, trebuie sa pui ceva piese bune, nu neaparat genuine, dar ceva de firma cit mai buna.
Eu am refacut chiuloase vorba romanului in fata blocului serios, in fata casei la un prieten, eu singur, asta ceva timp in urma, se uitau toti ce fac, erau curios, alti comentau ca mai stiu eu oare sa pun toate la loc
Zic asta pentru ca eu nu-s mecanic, dar eu merg pe principiu daca ceva este fac ut de om, adica eu ce sunt nu-s si eu tot om
Poate ca vorba alora nu-i bai, in sensul ca daca opr fi tachetii cam uzati, merg oricum. Daca ar fi fost lantul slab ai fi avut problem, e deja mai serioase, cred, zic si eu.
Tu esti cel care decide ce sa faci, eu merg pe ideea ca ceva cu probleme trebuie rezolvat, de la sine nimic nu se repara.
Altceva ar fi turbina, spui ai facut teste si turbina este defecta.Ce teste ai facut mai exact, ce anume este defect la turbina?
Cere al; ora care au scanat masina sa iti spuna codu ce a dat acea scanare, apoi revina pe aici sa ne spui.
Salut. eu zic ca prima problema ar fi de la cadrul motor nestrans. Nu sunt expert in asa ceva dar sunt ogramada de posibilitati cum ar fi: ceva defect de la motor/cutie. Sper ca te am ajutat cat de cat.
Din 10 mecanici doar 1 stie cum este cu distributia la 1.4 tsi.
Iti zangane lantul de la distributie, ca atinge de carcasa.O sa ramai pieton cat de curand si o sa te coste 2500de Euro reparatia.
Cauta pe Google probleme 1.4 tsi si o sa iti pice fata.Masina aia s-a nascut defecta.
Relian doar bate campii, pana nu demult intreba cum se pune lantul la bicicleta ca ii tot cade.
Andrei, nu tin nici cu tine, dar nici cu el. dar îți spun sincer ca ce zice el se cam leagă?♂️ deci cam are dreptate.
Relian, ce-i drept parca își pierde compresie dacă o las o săptămâna pauza. pornește și imediat turația motorului parca o ia razna. o las puțin, accelerez ușor și își revine. A doua pornire de pe o zi pe alta nu mai are treaba, merge țuț, dar dacă iar o las timp mai lung, iar face așa?♂️