Acolo la masinile BMW in volan sau sub volan,nu stiu cum se numeste in romana,dar zic in engleza Clock spring,deci chestia asta are un modul, o piesa electronica, iar daca masina lui n-a avut padele ce spui, atunci alea nor sa functioneze, pentru ca acel modul este pentru masinile fara padele, ori programu din modul este pentru fara padele.
Deci sa isi cumpere un volan fara padele.Masina va functiona, daca schimba volanu, dar padelel or sa fie doara de decor.Toate butoanele de la volan trec prin aceasta piese electronica, modul cum zic in engleza care vorbeste cu computerul principal al masinii si cu alte module.Nu stiu daca trebuie modul nou,ori poate fi ce are masina reprogramat.
Deci nu stiu sigur daca ar merge reprogramat modului,adica sa i se puna un soft care are si functia padele,nu stiu daca ar trebuie reprogramat si computeru principal.
Deci cand faci astfel de schimbari la masinile astea, ar fi bine sa mergi la reprezentanta si sa intrebi, altfel risti sa cumperi volan si dupa sa stai si sa te uiti la el, bani irositi.
Cel mai bine este sa te informezi, dar nu pe TPU nu pe Youtube, ci direct la bmw la reprezentanta.
Poate sa cumpere un volan M dar fara padele.Nu vad ce va incata pe voi magariile alea, mie imi sunt urate ca dracu, nici sa nu le vad.Mai rau te incurca la condus.Dar na fiecare cu pasaricile lui .
Unde pui cand o sa scoata volanu,va trebuie sa scoata si airbagu,atunci sa te tii poate sa se aprinda dupa si lumina de airbag si alta problema, alti bani dati.
Asa ce eu recomand atunci cand schimbi volanu, sau mai exact cand deconectezi un airbag, este bine sa scoti bateria seara, si sa te apuci a doua zi sa faci chestia asta. Daca cumva ramane ceva curent printrun condensnator s-a dus dreacu, va apare lumina de airbag la bord.
Deci ce vrei tu sau prietenul tau sa faca il costa si nu poate sa faca el asta.Asa sa schimbe volanu,aia da,dar dupa sa ii functioneze masina cum a fost pana acum,sa mearga si padele si tot,asta nu o poate face el, nici un service, o face aia de la reprezentanta BMW si probabil ca acolo il costa destul.
Volanu nu este stock este basic, adica simplu stock inseamna altceva.
Chestia nu este doara de modulu ala ce ziceam, computerul principal trebuie sa aiba in el soft pentru padele, asta sa vada si sa stie ce sa faca cand folosesti padelele.Ma tem ca trebuie pe langa modulu de la volan si computeru principal resoftat.
Concluzia? Nu merita. Daca ai bani de aruncat,atunci iti cumperi masina cu de toate pe ea,dar in cazul asta sigur tu sau amicu tau sigur nu va dau banii afara din casa, altfel ati fi avut masina cu padele deja
Si eu am schimbat volanu la raia mea dar fara padele, masina era cu volan simplu si fara padele, am luat volan sport cu ata rosie , dar la mine n-a fost moft, a trebuie sal schimb din alte motive si am gasit pe ala sport mai ieftin de aia am luat asa.
Deci na trebuie sa programez nimic.Bine sunt destui care se "pricep" or sa zica nu trebuie programat nimic, eu zic sa intrebi la reprezentanta mai intai.
Pun pariu pe ce vrea oricine ca trebuie programat, poate si module noi. Multi vad putini pricep bmw nu-i dacie, nu-i ford, nu-i mai stiu eu ce alta masina.Masinile astea germane,si alte branduri scumpe asa sunt facute,toate modulele astea sunt programate pentru masina respectiva,au in ele VIN masinii,chiar daca ai lua si modulu de la masina de la care iei volanu tot nu ar merge,ala chiar ca nu mai ai cei face,dai banii aiurea.
Multi au spus ca vorbesc prostii las ca nu-i asa cum zic eu,apoi sau fript programarea costa mult, iar modulele costa foarte mult Cand vine vorba de electronice la bmw, mercedes, audi, lasa masina asa, altfel iti faci singur de lucru