As putea face o evaluare doar daca as vedea masina, si as face diagnoza cu OP-COM, nu cu pedalele.
Nu stiu ce semnifica acel cod, am 'traducerea' erorilor doar dupa notatia universala cu P.
La EGR sunt P0400 si pana pe la P0408, cele cu 00 si 01 fiind simple erori de parametri, care trec cu curatare sau cu schimbarea regimului de mers.
Eu am avut o vreme eroare EGR Flow (parca P0401 e aia), a trecut dupa ce am schimbat uleiul din GM in Ravenol, si am plimbat-o mai mult extraurban. EGR-ul era nou cand am luat masina, nu l-am schimbat nici acum, la 5 ani, si nici nu mai apare eroarea aia, fiind pe la al 5-lea schimb cu Ravenol HLS (iti recomand uleiul, tine motorul curat si duce lejer 10-15. 000km).
Referitor la EGR, din OP-COM se poate activa, si se observa cu ochiul liber daca merge lin tija, sau se blocheaza.
Nu stiu daca masina ta are DPF sau nu; daca are, ar putea fi infundat dupa atata vreme, iar fumul ar putea proveni de la scaparile galeriei de evacuare pe motor; majoritatea Opelurilor cu DPF scapa putin pe acolo, mai ales daca DPF-ul este incarcat.
Asta s-ar putea rezolva cu aditiv de curatare si regenerare fortata, sau o curatare cu el demontat.
celmaitarenume întreabă: