Sfatul meu e sa te mai documentezi putin inainte sa te apuci sa dai sfaturi. Ia cazul 245/45/18 si 275/40/18. Prima valoare, 245 sau 275, reprezinta intr-adevar latimea cauciucului, felicitari. A doua valoare, 45 sau 40, reprezinta profilul in PROCENTE din latime. Pune 245/45/18 si 275/40/18 aici https://tiresize.com/calculator/ si o sa vezi ca diametrul rotii este acelasi. De ce? pentru ca 45% din 245 este(aproape) egal cu 40% din 270, asa ca masina nu sta aplecata asa cum zici tu, minitehnicus. Daca pui cauciucuri cu latimi diferite si acelasi profil(de exemplu 245/45/18 si 275/45/18), atunci o sa stea masina inclinata.
Litera J este folosita pentru latimea jantei, apropo, masurata in Inch, iar ET inseamna offset-ul jantei. Pentru cultura ta generala, sa nu mai spui baliverne.
Asa pun unia roti mai late pe spate, pentru o tractiune mai mare.
In general se pun asa, la masini sport puternice.
La cele uzuale se pun jante la fel spare/fata.
Is uni care se dau cunoscstori si vin cu ideea ca asa trebuie puse roti pe masini cu tractiune spate, ori la care trag toate rotile.
Is numa basme.Aici in SUA masinile, majoritatea, au toate rotile exact la fel.
Putine is cu roti diferite, Audi R8, sau Porsche, ori alte masini genul asta.
Ce spui tu ca janta e la fel, nu-i la fel deloc, alea pe spate is mai late.
Dimensiunile ce spui tu arata :
-latimea cauciucului, cifra aia 245, 275
-inaltimea cauciucului, adica cifra 40, 45.
-janta sau rim cifra aia 18.arata diametru jantei
Toate jantele tale au diametru 18 inch, dar cele pe spate is mai late.Latimea este partea care ruleaza pe drum, ca idee,
Spui, vrei avelope mai mari pe spate, adica cauciucuri mai mari.
Deja is mai mari, is mai late ca pe fata.La ce te referi cand spui mai mari?
Inca o chestie, la tine diametru rotii pe fata este mai mare decat pe spate.
Si latime mai mare pe spate, dar diametru mai mic, din cauza ca cine o avut masina o pus cauciuc low profile, adica cifra aia 40. Pe fata ai 45.masina ta sta aplecata pe spate?
Pe viitor pui cifra aia 45 la toate cauciucurile,ramane doar latimea pe dpate mai mare care nu deranjeaza cu nimic,ai tractiune pe spate mai mare,pentru ca trage spatele.
Restu de cifre si litere,nu conteaza,alea arata calitatea unui cauciuc, zic de litre J H si care mai sunt. Cauciucurile scumpe is de calitate mai buna, suporta greutate mai mare, viteze mai mari, etc.
Sint tabele unde srata fiecare cifra si litera ce inseamna, ma refer la restul in afara de ce am explicat alea 245/40/18 astea is asa cum am spus mai sus.
Daca esti curios, pot sa pun poza cu ceva tabele explicative pentru J, H, etc.
Masina ta cu rotile actuale e mai joasa de spate.Asta e tot.40 trebuie sa fie tot 45 ass cum e pe fata, caz in care masina ar fi stat la nivel, adica dreapta nu cocosata?
Masina asa a venit din fabrica. Si ma refer ca jantele din margine in margine (partea unde face contactul cu drumul) are aceeasi dimensiune ca cea de pe fața. Nu fac referire la R18. Ci strict la dimensiunea anvelopei care e mai lata decat pe fata dar jantele sunt la fel ca pe fata. In documentele masinii asa sunt trecute, mai mari pe spate si mici pe fata (anvelopele).
Si voiam sa stiu daca cumva posibil sa fie ET ul jante mai mare incat sa iasa in afara sa ni atinga anvelopa de carenajul masinii sau alte valori ale jantei care permit alte anvelope
E cam neclar ce spui tu.A venit masina asa din fabrica spui tu,ai luat-o tu noua? Cum incape un cauciuc lat pe o janta ingusta,tu crezi ca se poate? Cum poti tu masura janta pe partea care rulesza? Ai cauciucuri montate pe janta, cum masori sa spui ca e la fel? Daca cauciucu este mai lat, janta mai ingusts, cum de sta cauciucu pe janta? Ar iesi cauciucu in afara jantei, ori nu sr incapea intre marginile acelei jante. Eu ce am vazut e ceva duferenta vizibila cand te uiti, nu e ceva neglijabil.Nu ma prucep ls cauciucuri sa zic sigur daca ar merge ce spui.
O idee ar fi sa te uiti in manualu masinii si sa vezi toate dimensiunile posibile pentru masina ta. Eu ma pot uita, dar numa pentru masinile din North America, pun VIN-ul masiniii si imediat aflu mukte date tehnice,
Aici nu am vazut masina cum arati tu, adica cu roti inegale ca diametru.La tine conform cu cifrele aratate de tine,diametrul rotilor dpate e mai mic ca pe fata.
Ce var auci,daca cauciucu e low profile,creste rim ca diametru final sa fie tot la fel.
Maresti janta,scazi cauciucu pe inaltime si invers.
Nu m-am uitat la Porsche sa vad exact ce masuri au, majoritatea la ei asa au rotile mai late pe spate,dar nu ma uitai la diametru.
O sa ma uit de curiozitate,pe net gasesc rapid datele astea.
Eu ce stiu,ce am avut,ce am, ori vad, toate rotile au acelasi diametru.
O fi si cum spui tu, sa vina asa din fabrica, posibil, dar sa fii sigur verifica cum am spus.
Te-a invitat careva la ciorba? Vorbeste frumos ma tarane clocit ce esti. Daca te bagi intr-o discutie unde nu ai fost invitat invata sa te porti,apoi discuta.
Banui ca atit te duce capu,atit poti atit spui.
Citeste ce am spus,am spus,nu ma pricep la roti asa am spus,nu m-am dat profesionist asa cum incerci tu sa faci.
Da am gresit ca nu ma uitai exact ce inseamna cifra aia,cindva am citit ca e procent din latime,dar am uitat.
Fa bine si raspunde celui care intreaba pe viitor,iar daca te bagi in discutie cu cei care raspund,fa-o civilizat,frumos, nu cum ai facut acu ca musca in ****, exact asa ai intrat.
Nu veni sa ma inveti pe mine ca esti pantaloni scurti, habar nu ai, ai cautat undeva si ai ce bagat sa arati ca stii si tu ceva.
Daca chiar am nevoie gasesc info balamuc, ce tu nici idee nai. Faptul ca an omis sa ma uit la ceva nu te face pe tine din taran clocit mare meserias.
Ocoleste-ma pe viitor nu-s curios de cacanari de astia ca tine.Mucea ce esti.
Am dat sfaturi aiurea? Asa gindesti tu, mintea ta una citeste, alta pricepe.
Mai coteste odata ce sfat i-am dat.Dar sa nu te obosesti iti zic eu.Am spus sa puna pe viitor in spate cauciucuri exact ca si pe fata, pentru ca masina lui nu e sport, nu merge la curse, e limuzina, n-are nevoie de roti mai late la spate.
Asta a fost sfatu ce l-am dat.Ce vezi tu ca am spus aiurea? Eu vad aici cum am spus si celui care a intrebat, majoritatea masinilor au roti exact la fel toate 4 sau 5 daca are rezerva,exact la fel, nu mai late.
Masina lui n-are rezerva, cel putin aici la mine asa vin, plus ca trebuie sa faci rotatia rotilor.
Sfatu meu este f bun chiar, daca tie ti se pare aiurea, este pentru ca atit poti pricepe, daca mai mult nai de unde, asta e.
Rotesti rotile si pui pe fata mai late, o sa arate ca dracu.Da na tu esti meseriasu., ori nu stiai ca rotile trebuie rotite.dar daca voi puneti cauciucuri folosite.normal,de unde sa stii, la alea noi asa iti cere sa faci pentru garantie.
Ce am gresit, am spus, da am gresit ca nu ma uitai la inaltime, in rest nu vad ce am spus rau, sau sfat aiure ce zici.
Pe viitor citeste bine si nu mai da din gura a prostu.
Sfatul meu e sa te mai documentezi putin inainte sa te apuci sa dai sfaturi. Ia cazul 245/45/18 si 275/40/18. Prima valoare, 245 sau 275, reprezinta intr-adevar latimea cauciucului, felicitari. A doua valoare, 45 sau 40, reprezinta profilul in PROCENTE din latime. Pune 245/45/18 si 275/40/18 aici https://tiresize.com/calculator/ si o sa vezi ca diametrul rotii este acelasi. De ce? pentru ca 45% din 245 este(aproape) egal cu 40% din 270, asa ca masina nu sta aplecata asa cum zici tu, minitehnicus. Daca pui cauciucuri cu latimi diferite si acelasi profil(de exemplu 245/45/18 si 275/45/18), atunci o sa stea masina inclinata.
Litera J este folosita pentru latimea jantei, apropo, masurata in Inch, iar ET inseamna offset-ul jantei. Pentru cultura ta generala, sa nu mai spui baliverne.
Ai dreptate, jantele tale is la fel ca latime.
Latimea la jantele tale is de 9.5 inch. Dimensiunea este stanta pe partea de sub masina a hantei, daca cauti acolo, este stanta 18x9.5 garantat.De ce?
Am gasit tabel cu toate jantele si ce cauciuc intra pe ele.
Pe janta de 9.5 inch intra cauciuc cu latimea min 245 si max 275.
Tu ai jantele la fel, ai dreptate.Iti lad un link,daca il poti deschide, iti arata tabel cu fiecare janta si ce cauciuc ca latime poti pune pe fiecare, are min, max si ideal.
O sa caut si diametru rotii totale sa vad daca poate fi diferit fata/spate.
Dar mai este o chestie, nu poti pune asa orice cauciuc si ca inaltime, adica cifra aia 40 sau 45, ori alta mai mare pentru ca va atinge frina, aripa etc.
Diametru total al rotii este ala ce scrie manualu masinii, tu ce poti face, doar mixezi janta cu inaltimea cauciucului sa iti dea max diametru total al roti.Cum am spus, janta mare,cauciuc ingust si invers.
Pui cauciuc low profile,ai janta mare,dar te zdruncina pe drum naspa
Vrei confort, maresti inaltimea cauciucului si micsorezi janta, la min cit se poate.
Pe tine ce te interesza mai exact? Sa pui cauciuc cu balonu cit mai mare, ori ce anume?
Balon inseamna inaltimea cauciucului, care iti asigura confort mai mare, ai mai mult aer.
Zii ce vrei mai exact sa faci.Ai spus cauciuc mai mare, mai mare ca ce anume?
https://www.tiresandco.ca/tire-equivalence-advice.html
Tu te exprimi gresit, dpui ca ai jante pe doua dimensiuni dar nu este afevarat, ai toate 4 jantele exact la fel 18x9.5 inch.
Tu incurci cauciucu cu janta.Din exemplu aratat de tine doar cofra 18 se refera la janta, restul is dimensiunile anvelopei nu a jantei intelegi?
Janta este partea metalica, anvelopa este cauciucu.
Nu le amesteca, nu ai jante pe doua dim ci cauciucuri pe doua dim, puse pe aceiasi janta.
Acu e clar.
Vrei pe viitor cauciucuri mai mari, banui ca si balon.
Va trebuie sa cumperi alte jante de 17, 16 sau 15. Asta daca sunt cauciucuri asa de mari, asta intrebi la cei care vind cauciuc, ori cum am spus, scrie in manualul masinii toate dim posibile.
Ce spui tu si eu voiam la fel? adica confiort, eu am seria 3 suspensie sport, confort slab.Tu ai seria 5 ai deja suspensie confort, nu vad ce te complici.
Ce trebuie sa faci, sa pui cauciucuri de 45 ca si pe fata, aia e tot, o sa fie mai mari.
Poti pune cauciucuri exact ca si pe fata si ca latime si ca tot.
Te asigur ca cine o pus cauciucurile alea pe spate asa o vrut el, ori cei care iau pus nu lea pasat, ori nau avut.Din fabrica iti garantez nu vinr masina cu dimensiunike alea.Roti mai mici pe spate,desene animate?
Asa ca asta poti face,pui spate
Exact cauciucuri ca si pe fata,nu mai late,nu te ajuta cu nimic, pui toate la fel de ce? Pt ca dupa X km faci rotatie la roti, daca stii ce zic, asa se face, pui din spate in fata si invets dupa anumiti km.
Daca pui cauciucuri cu exact aceleasi dim ca pe fata, o sa ai si tu o masina in sf normala.Acu nu-i normal ce ai tu acolo, masina sta lasata pe spate, arata ca dracu.