| defusher123 a întrebat:

Vin la voi cu o mica intrebare. Daca ma indrept spre o intersectie, in treapta a doua, de obicei o scot din viteza ( desigur, am piciorul pe ambreiaj calcat, iar piciorul drept deasupra franei, pregatindu-ma sa franez ). Daca din stanga, respectiv dreapta nu vine nimic, eu fiind la o turatie mica a motorului, se actioneaza treapta intai sau treapta a doua? ma tot contrazic cu bunicul, si vreau sa stiu concret. din pacate, tatal meu e decedat, deci nu am pe cine intreba.

4 răspunsuri:
| Baddboy a răspuns:

Nu este indicat sa o scoti din viteza, distanta de franare se mareste + uzura placutelor de frana
Dar este mult mai usor, daca vine masina opresti, daca nu bagi in viteza in care iti permite continui deplasare fara sa moara motoru. cu a 1 pornesti de pe loc cam asta sa stii.
Iarna poti si cu a doua de pe loc daca nu poti iesi din zapada cu 1 a, din ambreaj. sa nu fie in urcare clar.

suntserios
| suntserios a răspuns:

E una din primele reguli pe care le înveti la școală de șoferi. În 1a bagi doar când rotile nu se invart.

| Panamax a răspuns:

Exemplu concret.
Am a 5-a ma apropii de o intersectie, franez fara ambreiaj pana cand masina abia se mai misca;
daca trebuie sa opresc apas ambreiajul si bag a 1-a si stau cu ambreiajul si frana apasate.
Daca nu este nimeni apas ambreiajul si bag a 2-a si intru in intersectie fara sa opresc.
Prima viteza se foloseste doar la plecarea de pe loc.
La scoala de soferi un pacalici m-a invatat gresit.
Politistul de la examen mi-a explicat ca nu era bine cum franam ca sa reduc viteza inainte de intersectie.
franam ca prostii:
Apasam si ambreiajul si frana.
Cand franezi apesi doar frana.Ambreiajul doar cand simti masina ca incepe sa vibreze subtil.Se invata mai greu, dar nu este imposibil.Asa beneficiezi si de o doza de frana de motor

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Dar de ce o scoți din viteză?
dacă nu vine nimic, pleci cu a2a.
dacă aștepți și trebuie să stai, pleci cu a1a, că se opresc roțile.