Masina nu a avut termostat = masina a avut o problema serioasa cu racirea, iar cineva a luat masuri "disperate", pe saracie. A mers de atunci cu motorul rece, ceea ce inseamna extra uzura.
Sa devina mai puturoasa la temperaturi ridicate e oarecum normal, scade concentratia de oxigen, se dilata inclusiv benzina, arderile sunt complete dar mai calme.
Ventilatoarele pornesc in functie de bulbul din radiator (termocupla), valorile senzorilor de temperatura de pe motor si eventual decizia ECU/modulului de ventilatoare.
Cu o diagnoza buna vezi tot ce citeste ECU despre racire, si poti activa ventilatoarele din "testare componente", ca sa stii daca este o problema electrica sau electronica. Dai comanda si mergi cu o lampa de control la 12v pe traseu, sa vezi pana unde ajunge semnalul.
ECU ar putea fi, de exemplu sa se fi fisurat contactele prin care trece si comanda pentru ventilatoare.
Dar despre clima nu stiu ce sa zic, functionarea ventilatoarelor atunci cand pornesti aerul conditionat este alta poveste, in mod normal este doar o comanda trimisa spre modulul ventilatoarelor sau ECU. Nu ar trebui sa-ti opreasca ventilatoarele, acea legatura cu clima. Doar sa le porneasca.
Asta cu daca nu a avut termostat e o motorul uzat nu prea cred pentru că, când mi am luat golf ul 5 din franta aceași problema am avut nu a avut termostat dar acolo nu au fost probleme am pus termostat și a fost totu ok. In legătură cu Seat ul când dau test pe vcds când ajunge pe partea de răcire îmi dă eroare și nu face testul complet.
Am fost cu ea la electrica și încă caută buba el zice că e ceva de nu da comanda la ventilatoare sa plece.