Avantaje:
-e genul de masina pe care o intretii/repari si in fata blocului; mecanicii stiu Golful 4 si motoarele 1. 9TDI cum stiau prin '90 Daciile
-piese ieftine
-caroserie reusita (rezistenta la impact nu e stralucita)
-nu arata rau
-daca iei break ai portbagaj mare
-poti cara remorca dupa ea, chiar si rulota.
Dezavantaje:
-electronica e simplista iar dotarile trebuie reparate din an in an
-confortul interior nu e prea stralucit, pasagerii din spate trebuie sa-si ia genunchii in brate chiar si in break
-majoritatea golfurilor 4 de acum au chiar si 400. 000km, dar sunt date inapoi kilometrajele si le cumperi cu 220.000-280.000km.
Consumul depinde de motorizare. Si eu sunt de parere ca ALH-ul este cel mai bun, pentru ca are 90cp cu un cuplu impresionant (peste cele pomp-duse de 116cp), injectie mecanica clasica foarte rezistenta, turbina cu geometrie variabila care functioneaza non-stop (de aia are cuplu impresionant, ca nu astepti sa intre turbo), si partea buna e ca e cel mai economic, consumul fiind undeva la 5% mixt/extraurban si 6-7% urban. Daca te infigi in el mananca cat o raba si jumatate, dar asta e normal la orice diesel supraalimentat. Partea buna e ca fuge cand o calci.
Motorizarile de 101, 116 si 131 cp sunt "imbunatatite", nu mai au turbina cu geometrie variabila, la condus se simt mai puturoase din cauza asta, injectia nu mai e clasica si e mai putin fiabila, iar consumul poate urca si pana la 7-8% mixt, la pechinezul de 101cp.
Intr-adevar, ALH-ul suna a tractor fata de cele pomp-duse.
P.S.: La 116cp si 131cp, volanta are masa dubla (nu ma intreba la ce-i foloseste) si trebuie schimbata si aia la un anumit numar de km, pe cand la 101cp si la ALH (90cp) nu o schimbi niciodata.
Daca e motorizarea ALH atunci merita 100%, cel mai bun motor diesel modern. Daca nu, propun sa-ti iei gandul de la ea.
Du-te bre si te plimba cu cel mai bun diesel modern.
Nici macar nu are 16 supape sau injectie multijet.
Un motor Fiat de 1, 25litri are tot 90de cai, are 16 supape, consuma cu siguranta mai putin, nu face ca tractorul zgomot, si este garantat min 250. 000km fara sa umbli la el cu interval de inlocuit uleiul la 30000km.
Asta inseamna modern.
stiflers41 întreabă: