1.9 TDI e mult mai avantajos ca fiabilitate si impozit.
Erau niste motorizari foarte rezistente, cu injectie clasica, de 90 si 110cp, dar in 2002-2003 sunt majoritatea cu injectie pomp-duse, mai puternica dar un pic mai scumpe la intretinere, ca au mai multe consumabile (injectoare, volanta cu masa dubla).
La Passat mai e scumpa intretinerea din cauza suspensiei, cu un sistem mai complicat, cu multe brate care se inlocuiesc cu totul cand e cazul. Cand sunt necesare inverventii la motor (de exemplu schimbul kitului de distributie), trebuie demontat botul masinii, lucru care mareste considerabil costul manoperei, si timpul de executie.
2.5 TDI e un motor cam asa si asa, nici rau nu e, dar impozitul e enorm, si apar destule probleme la ele. Cel mai enervant lucru la ele, este ca 'fumega' precum niste rabe. Nu m-as complica cu asa ceva. Un prieten si-a vandut, cumparat si vandut din nou aceeasi masina, un A6 2.5 TDI, din cauza motorului: el e mecanic, o punea la punct, o vindea, la clienti se defecta tot timpul cate ceva in motor (sarea de la punct, parca), o cumpara la pret de masina cu motor defect, o refacea, si iar o dadea... Au avut mai multi prieteni de-ai mei masini cu acel motor 2.5, toti au incercat sa scape cat mai repede de ele, si toate aveau zgomote 'in plus' la motor, fum dupa ele.
Stanmariusvasile întreabă: